Újabb szakasszal nő az M0-s

Putsay Gábor
2006. 05. 05. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ebben a hónapban megkaphatja az M31-es sztráda építéséhez az engedélyt a Nemzeti Autópálya (NA) Zrt., így ezután a főváros körüli M0-s útgyűrű gödőllői átkötő szakaszára meghirdetik a kivitelezői pályázatot. Az új út 12 kilométer hosszú lesz, és az M3-as autópálya, illetve az M0-s jelenleg épülő keleti szektora között teremt majd kapcsolatot. Az NA az Európai Unió jóváhagyására vár, mivel Brüsszelben még nem döntöttek az illetékesek arról, hogy megkezdhető-e abból a keretből az M31-es építése, amit az M0-s keleti szektorához használhat fel Magyarország.
A három szakaszból álló, 26,5 kilométer hosszú keleti szektor építéséhez 284 millió eurós, azaz 70 milliárd forintos költségvetési keretet hagyott jóvá az unió, ugyanis a teljes beruházás költségeinek 85 százalékát a kohéziós alap vissza nem térítendő támogatásából finanszírozzák. Mint azt Béni Gyöngyi, az NA Zrt. szóvivője lapunkkal közölte, az M31-es építésének megkezdését az teszi lehetővé, hogy az eredetileg tervezett keretből a keleti szektor három szakaszát építő fővállalkozó cégekkel 42,5 milliárd forint értékű szerződést kötöttek. Az eredeti elképzelések szerint Magyarország 2007 után jutott volna kohéziós pénzhez az M31-es építésére, így az előkészületi munkák is elhúzódtak. A szóvivő tájékoztatása szerint az M0-s keleti szakaszai – a 4-es számú főút és az M3-as autópálya között – 2007 végére készül el, ehhez képest négy-öt hónappal később adnák át az M31-es autópályát.
Bár a keleti szektorhoz tartozó M0-s északi Duna-híd, illetve a 2-es és 11-es főutak közötti M0-s autóút építése márciusban megkezdődött, a folyó magas vízállása miatt a jelentősebb munkák ebben a hónapban indultak el. A Budakalászt és Újpestet összekötő, 3,9 kilométer hosszú autóútból 1844 méter hosszú a Duna-híd, a beruházás a szerződés szerint 61,9 milliárd forintba kerül. Az M0-s új létesítményét a tervek szerint 2007 végén nyitják meg a forgalom előtt.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.