Sokan panaszkodtak a fővárosban a BKV ügyfélszolgálatánál amiatt, hogy több új Volvo buszon a sofőrök nem működtetik a légkondicionáló berendezést, így spórolva az üzemanyaggal.
A Közlekedési Dolgozók Országos Egyesületének elnöksége ugyanakkor a napokban nyílt levélben fordult a a BKV Zrt.-t vezető Aba Botondhoz, tiltakozva az ellen, hogy a vezérigazgató a sofőröket tette felelőssé a hiányosságokért. A civil szervezet szerint az utasok nem tudják, hogy az első ötven Volvo busz közül csak 35-be szerelték be az utastéri klímát, a Solaris trolikon pedig csak a vezetőfülkében van légkondicionálás.
Tudomásunk szerint a buszok klímáinak jelentős része nem vagy csak rosszul működik – áll a nyílt levélben.
A BKV Zrt. közleményben utasította vissza az állításokat. Ebben állítják: a sofőröket nem támadták, sőt, számukra a klíma használatára külön üzemanyagnormát állapítottak meg. Aba Botond lapunknak elmondta: azokon a buszokon, amelyek hűthetők, mindenütt működik a berendezés, ugyanakkor minden panaszt kivizsgálnak. – Bár sokan támadták cégünket, a július elsején üzembe álló nagykörúti Combino villamosokon sem lesz légkondicionálás. Ugyanis a járművön annyi ajtó van, és oly sok a megálló, hogy az utcát hűtenénk a klímával – fejtette ki a vezérigazgató. Szerinte a Combinók szerkezete miatt csak a tetőre lehetett volna felszerelni a nehéz készülékeket, de ez jelentős energiaköltség-növekedéssel járna.
Emlékezetes: a BKV hetek óta támadások kereszttüzében áll a nagykörúti villamospálya felsővezeték-szakadásai, illetve az áramszedőtörések miatt. Demszky Gábor főpolgármester emiatt Aba Botond – a korábbi években 20 millió forint körüli – prémiumának jelentős megvonását javasolta. A fővárosi Fidesz–MKDSZ-frakció azonban a BKV működésének folyamatos zavarai miatt a vezérigazgató megbízatásának visszavonását követeli.
– A távolsági buszok kevesebb mint tíz százalékában van légkondicionáló, de ezek mind üzemelnek – közölte lapunkkal a Volánbusz Zrt. vezérigazgató-helyettese. Sohár István ezt az arányt alacsonynak tartja, de hozzátette: a társaságnak szándékában áll növelni a hűtött járművek számát. Ez csupán anyagi kérdés, egyelőre azonban autóbuszra sincs pénzük.
Miként beszámoltunk róla, e hét elején két autóbusz is lángra kapott Pest megyében. Előbb Pusztazámor és Sóskút között égett ki teljesen egy menetrend szerinti autóbusz, majd Érden, a kertvárosban gyulladt meg szintén egy menetrend szerinti járat motortere, szerencsére egyik esetben sem sérült meg senki.
Ezután a Volánbusz kivont a forgalomból 15 hasonló típusú buszt, és vizsgálatot indítottak, amelyben részt vesznek a német gyártó szakemberei is. A vezérigazgató-helyettes a vizsgálat lezárultáig az ügyben nem kívánt nyilatkozni. A 17 Neoplant a társaság egy évvel ezelőtt használtan vette, egyenként húszmillió forintért.

Ez nem ellenzék, hanem vírus, amit le kell gyűrni