Alig hűtött járatok a BKV-nál

Sashegyi Zsófia
2006. 06. 30. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Sokan panaszkodtak a fővárosban a BKV ügyfélszolgálatánál amiatt, hogy több új Volvo buszon a sofőrök nem működtetik a légkondicionáló berendezést, így spórolva az üzemanyaggal.
A Közlekedési Dolgozók Országos Egyesületének elnöksége ugyanakkor a napokban nyílt levélben fordult a a BKV Zrt.-t vezető Aba Botondhoz, tiltakozva az ellen, hogy a vezérigazgató a sofőröket tette felelőssé a hiányosságokért. A civil szervezet szerint az utasok nem tudják, hogy az első ötven Volvo busz közül csak 35-be szerelték be az utastéri klímát, a Solaris trolikon pedig csak a vezetőfülkében van légkondicionálás.
Tudomásunk szerint a buszok klímáinak jelentős része nem vagy csak rosszul működik – áll a nyílt levélben.
A BKV Zrt. közleményben utasította vissza az állításokat. Ebben állítják: a sofőröket nem támadták, sőt, számukra a klíma használatára külön üzemanyagnormát állapítottak meg. Aba Botond lapunknak elmondta: azokon a buszokon, amelyek hűthetők, mindenütt működik a berendezés, ugyanakkor minden panaszt kivizsgálnak. – Bár sokan támadták cégünket, a július elsején üzembe álló nagykörúti Combino villamosokon sem lesz légkondicionálás. Ugyanis a járművön annyi ajtó van, és oly sok a megálló, hogy az utcát hűtenénk a klímával – fejtette ki a vezérigazgató. Szerinte a Combinók szerkezete miatt csak a tetőre lehetett volna felszerelni a nehéz készülékeket, de ez jelentős energiaköltség-növekedéssel járna.
Emlékezetes: a BKV hetek óta támadások kereszttüzében áll a nagykörúti villamospálya felsővezeték-szakadásai, illetve az áramszedőtörések miatt. Demszky Gábor főpolgármester emiatt Aba Botond – a korábbi években 20 millió forint körüli – prémiumának jelentős megvonását javasolta. A fővárosi Fidesz–MKDSZ-frakció azonban a BKV működésének folyamatos zavarai miatt a vezérigazgató megbízatásának visszavonását követeli.
– A távolsági buszok kevesebb mint tíz százalékában van légkondicionáló, de ezek mind üzemelnek – közölte lapunkkal a Volánbusz Zrt. vezérigazgató-helyettese. Sohár István ezt az arányt alacsonynak tartja, de hozzátette: a társaságnak szándékában áll növelni a hűtött járművek számát. Ez csupán anyagi kérdés, egyelőre azonban autóbuszra sincs pénzük.
Miként beszámoltunk róla, e hét elején két autóbusz is lángra kapott Pest megyében. Előbb Pusztazámor és Sóskút között égett ki teljesen egy menetrend szerinti autóbusz, majd Érden, a kertvárosban gyulladt meg szintén egy menetrend szerinti járat motortere, szerencsére egyik esetben sem sérült meg senki.
Ezután a Volánbusz kivont a forgalomból 15 hasonló típusú buszt, és vizsgálatot indítottak, amelyben részt vesznek a német gyártó szakemberei is. A vezérigazgató-helyettes a vizsgálat lezárultáig az ügyben nem kívánt nyilatkozni. A 17 Neoplant a társaság egy évvel ezelőtt használtan vette, egyenként húszmillió forintért.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.