Átadták a befektetők az M6-os autópályát

Putsay Gábor
2006. 06. 11. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tegnap megnyílt a forgalom előtt az M6-os autópálya Érd-tető–Dunaújváros közötti 58,6 kilométer hosszú szakasza, amit osztrák–német magánbefektetők építettek. Az új sztrádából, amelyet az eredeti határidőhöz képest több mint két hónap késéssel adtak át a beruházók, 54,05 kilométer az M6-os, illetve 4,55 kilométer hosszú az M8-as autópályának az épülő dunaújvárosi híd felé vezető szakasza. A német Bilfinger Berger, valamint két osztrák cég, a Porr Infrastruktur és a Swietelsky által létrehozott M6 Duna Autópálya Koncessziós Rt. 22 évig üzemelteti az autópályát, ennek az építésnek, valamint a finanszírozásnak a költségeit a magyar állam téríti meg ez idő alatt rendelkezésre állási díj formájában. Ám az átadással még nem zárultak le az építők és az állam képviselői között a tárgyalások, mert a két hónapos csúszás miatt április helyett csak júniusban kapnak pénzt a beruházók, a szaktárca vezetése nem fogadta el a késés indokait. Havonta négymillió eurónak megfelelő összeget, azaz mintegy 1,05 milliárd forintot fizet az autópályáért az állam, s a befektetők már az induláskor két hónapos mínuszba kerültek. Úgy tudjuk, a szaktárca és a konzorcium illetékesei pénzügyi és műszaki szakbizottságot hoznak létre a vitás ügyek rendezésére.
Az autópálya-építés költségeinek 90 százalékát pénzintézetek finanszírozzák, a korábbi 412 millió eurós hitelállományt a munkálatok befejezéséhez közeledve felváltotta az EIB 200 millió eurós hitele, illetve a luxemburgi tőzsdén kibocsátott 212 millió euró értékű kötvény, a refinanszírozási tranzakció 20 millió eurós megtakarítást jelent – közölte az M6-konzorcium.
Az ünnepségen Gyurcsány Ferenc miniszterelnök beszédében kiemelte, hogy át akarják alakítani az országot, modern nyugatias világot akarnak, amihez beruházások szükségesek. Közölte: az elmúlt időszak a szociális beruházások korszaka volt, most váltanak egy kicsit, takarékoskodni szükséges.
Az M6-os építése alatt a környéken lévő utak jó része tönkrement, ugyanis a létesítményeket nem a túlsúlyos teherautók és a sztrádaépítés kiszolgálására tervezték.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.