Növekszik az alkoholmentes szomjoltó italok forgalma kánikulán kívül is, a kiskereskedelemben eladott mennyiség meghaladta a 1,5 milliárd litert a tavaly április és idén március között eltelt időszakban, ami 9 százalék pluszt jelent az előző hasonló időszakhoz képest. Az ACNielsen piackutató vállalat adatai szerint a forgalom évi 130 milliárd felett mozog, az éves növekedés pedig kétszázalékos. Legnépszerűbb a termékcsoporton belül az ásványvíz, amelyből immár évi 700 millió literhez közeledik a boltokban eladott mennyiség, majd a szénsavas üdítőital következik mintegy 500 millió literrel, utána a gyümölcslé 260 millió, a jeges tea pedig 55 millió liter körüli mutatóval. A fejlődés dinamikája a jeges teánál a legerősebb. Kiskereskedelmi eladásai ugyanis mennyiségben 23, értékben pedig 15 százalékkal emelkedtek 2005. április–2006. március között, az előző hasonló időszakhoz képest. Ezzel a jeges tea továbbra is a legnagyobb ütemben növekvő élelmiszerekhez tartozik. Ásványvízből még mindig a szénsavas a legnagyobb szegmens, jó kétharmad jut rá a kiskereskedelem mennyiségben mért forgalmából.
Orbán Balázs: Két út van előttünk















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!