Csak a magyarok fele utazik nyáron

A Magyar Turizmus Zrt. megbízásából készült felmérés alapján a magyar lakosságnak mindössze a fele tervez utazást a 2006. május–szeptember közötti időszakban. A kimutatás szerint az utazók kétharmada belföldön tölti el szabadságát.

Kiss Roland
2006. 06. 07. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A magyar lakosság csaknem fele, 46 százaléka tervez utazást idén a főszezonban, a május és szeptember közötti időszakban – derül ki a Magyar Turizmus Zrt. megbízásából készített és tegnap nyilvánosságra hozott felmérésből. Galla Gábor, a társaság vezérigazgatója a tegnapi sajtótájékoztatón közölte: az utazók kétharmada belföldön tölti el szabadságát, 14 százalékuk azonban emellett külföldre is utazik. A becslések szerint a 2006-os nyári szezonban 1,8 millió belföldi utazásra kerül sor, és a magyar lakosság körülbelül 107 milliárd forintot költ majd el nyaralásra a határokon belül. A magyarok a legjelentősebb utazásra, vagyis a nyaralásukra közel tíz százalékkal költenek többet, mint egy évvel korábban. Magyarországon a legnépszerűbb úti cél ma is a Balaton, külföldön pedig a magyarok Horvátországot, Romániát és Ausztriát keresik fel leggyakrabban.
A májusban készített reprezentatív felmérés szerint az utazási kedv az iskolai végzettséggel, a háztartás létszámával és a jövedelemmel párhuzamosan nő. Azok, akik nem terveznek utazást, főleg anyagi és egészségügyi okokból maradnak otthon. Galla Gábor azt is elárulta, hogy 2005-höz képest az utazási kedv valamelyest csökkent, ami a reálkeresetek lassabb bővülésére vezethető vissza. A válaszadókat az is befolyásolhatta, hogy a felmérés készítésekor már szárnyra keltek a hírek a különböző megszorításokról.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.