Dízel, SUV – és Chevrolet

Sportos szabadidő-autót mutatott be a Chevrolet; a márka még sosem kínált ilyen modellt Európában, mint ahogyan dízelmotor és ESP, azaz elektronikus menetstabilizáló sem szerepelt eddig a kínálatukban.

Jávor József
2006. 06. 29. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Captiva formaterve kívül-belül meglehetősen tetszetősre sikerült: az autó egyszerre praktikus, sportos és elegáns. Ráadásul tágas belső tere jóvoltából a Captiva logikus választás, ha utazásra kerül a sor, hiszen az új Chevrolet vezetője nemcsak négy, hanem akár hat utast is magával vihet, hiszen ez a modell hétüléses kivitelben is kapható. Ahogyan ezt a márkától megszoktuk, már a belépőmodell alapfelszereltsége is meglehetősen gazdag. A szériafelszerelés része a távirányítós központi zár, az elektromos ablakok, a sebességfüggő ablaktörlők, az ajtótól külön nyitható hátsó ablak, a tetősín, a hat hangszórós audiorendszer RDS rádióval, CD-lejátszóval és mp3 funkcióval. A felszereltségtől függetlenül a hétüléses kivitelhez mindig jár elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESP), automatikus szintszabályozás, 17 collos kerekek és ultrahangos tolatásérzékelő.
Az új Captiva az első modell a Chevrolet európai palettáján, amelyhez dízelmotor is rendelhető. A kétliteres, négyhengeres erőforrás 150 lóerőt ad le, és vegyes használat mellett mindössze 7,4 liter gázolajat fogyaszt 100 kilométerenként, így a 65 literes tankkal fölszerelt Captiva hatótávolsága 870 kilométer is lehet. A benzinesek között az alapmotor a 133 lóerős 2,4 literes egység, a csúcsmodell pedig egy 3,2 literes V6-os blokk 225 lóerővel.
Figyelemre méltó az autó összkerékhajtása: egyetlen pillantásunk is háromszor hosszabb időt vesz igénybe, mint a Captiva rendszerének szükséges 100 ezredmásodperc, amely alatt képes aktiválni a hátsó kerekek hajtását is, amikor ez kell az optimális tapadáshoz – így a motor teljes nyomatéka még szűk kanyarban, emelkedőn elinduláskor vagy csúszós úton a talajra juttatható. Normál körülmények között a hajtóerő az első és a hátsó tengely között 100:0 arányban oszlik meg. Ha azonban az elektronikus vezérlőegység azt észleli, hogy több tapadásra van szükség, a nyomaték megosztása fokozatmentesen változhat egészen az 50:50 értékig.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.