A GKI Gazdaságkutató Rt. legfrissebb felmérése szerint 2005. december 31-én 733 ezer lakossági és 112 ezer vállalati ügyfél rendelkezett internetbanki szolgáltatások igénybevételére vonatkozó szerződéssel a hazai hitelintézeteknél. Az adatok azt mutatják, hogy a lakossági ügyfelek száma az elmúlt egy évben 47 százalékkal, míg a vállalati internetbanking-ügyfeleké 44 százalékkal nőtt.
Szakértők és piackutató cégek szerint az internetes bankolást használók száma az idei évben átlépheti az egymilliós álomhatárt. A kutatók vizsgálatai azt mutatják, hogy az elmúlt időszakokban már az ötven év feletti korosztály is használja az internet adta banki szolgáltatásokat.
A Takarékszövetkezeti Integráció az év első öt hónapjában ezt a tendenciát felülmúlva mintegy ötven százalékkal növelte az elektronikus szolgáltatást igénybe vevő ügyfeleinek a számát. A közelmúltban fejeződött be az a több száz millió forint értékű beruházássorozat, amelynek köszönhetően a takarékszövetkezetek a vidéki esélyegyenlőséget az on-line bankolás terén is megteremtik – tájékoztatta a Magyar Nemzetet közleményében az Országos Takarékszövetkezeti Szövetség.
A most kiépített elektronikus rendszer segítségével elsősorban a kistelepüléseken élők, a gazdálkodók és a kis- és középvállalkozók magas technikai színvonalon, a megfelelő biztonsági rendszerek garanciája mellett vehetik igénybe a banki szolgáltatásokat, anélkül, hogy személyesen kelljen a gyakran távoli bankfiókokban ügyeiket intézniük. A Takarékszövetkezeti Integrációnak jelenleg több mint egymillió ügyfele van, mintegy ezer olyan kistelepülésen van fiókja, ahol más banki szolgáltató nincs jelen.

Soros fütyül, Magyar Péter egymilliót lép Ukrajnáért a már ismert koreográfia szerint