Sikeres felvásárlás esetén felül kívánja vizsgálni a BAA külföldi részesedéseit a Ferrovial – jelentette tegnap az MTI. A spanyol építőipari szolgáltató csoport közölte: a nagy-britanniai érdekeltségeket együtt tartaná, ám valószínűleg eladná a szigetországon kívüli BAA-részesedéseket, amelyek között fontos helyen szerepel a Budapest Airport Rt. és a sidneyi légikikötő. Az értékesítésükből származó bevételeket az új tulajdonos – tegnapi közleménye szerint – a BAA adósságainak törlesztésére fordítaná. A Ferrovial régóta pályázik a BAA megvásárlására, már több átvételi ajánlatot tett. A brit cégnél kedden közölték: elfogadták a spanyol csoport legutóbbi, immáron negyedik ajánlatát, melyben a korábbi háromnál jócskán magasabb összeg szerepel. A közlemény szerint a Ferrovial most 9,5025 fontot kínál egy BAA-részvényért, vagyis öszszesen 10,3 milliárd fontra (közel 4000 milliárd forintra) értékeli a brit társaságot. Ez azonban csak a részvényenként 15,25 pennys osztalékajánlattal együtt igaz, enélkül a Ferrovial nettó ajánlata 9,35 font. A BAA közleménye ugyanakkor hangsúlyozza, hogy a másik kérő, a Goldman Sachs ajánlata árban mindenképpen jobbnak tűnik. Az amerikai társaság 9,5525 fontot ígért egy részvényért, ám ajánlatát a BAA kevésbé kidolgozottnak ítélte. Egyelőre tehát csak annyit tudni biztosan, hogy Ferrovial-győzelem esetén a Budapest Airport Rt.-nek – néhány hónapos BAA-tagság után – új tulajdonosa lehet.
Új hírek keltek szárnyra a Malév megvásárlására több mint egy éve pályázó KrasAirrel kapcsolatosan is. Az orosz Kommerszant című lap tegnap arról számolt be, hogy az orosz főügyészség vizsgálatot indított a KrasAir tevékenységével kapcsolatban. A lap megemlíti, hogy korábban a belügyi tárca is vizsgálódott a légitársaságnál, a főügyészség pedig a belügyi vizsgálat alapján május végén bűnügyi eljárást indított, állítólag nagystílű csalás gyanújával. A KrasAir mind a két vizsgálat hírét cáfolta. – Sem a KrasAir, sem annak magánrészvényesei nem kaptak értesítést bűnügyi eljárás indításáról – közölte tegnap az MTI-vel a KrasAir szóvivője. A Kommerszant tudósításában az is szerepel, hogy a piaci szereplők politikai rugókat sejtenek az ügyészségi fellépés mögött. Az orosz elnök környezetében ugyanis előzetesen jóváhagyták, hogy a KrasAir körüli AiRUnion szövetség egységes légitársasággá alakuljon, ám az orosz vagyonügynökség komolyan kifogásolta ennek sémáját. A tervezet végigvitelével ugyanis 40 százalékra csökkenne az állami részesedés, ami jelenleg 51 százalékos a KrasAirben és 50 százalékos a Domodedovskie Avialiniiben, a jövőbeli légitársaság-szövetség másik fontos tagjában. A vagyonügynökség ehelyett az Aeroflot azon törekvését segítené, amely a többi orosz légitársaság állami részesedésének megszerzésére irányul.
Magyarország számára a kérdésnek azért van jelentősége, mert a KrasAir fő magánrészvényese, Borisz Abramovics már régebben szemet vetett a Malévra: a magyar nemzeti légitársaságot az AiRUnion részévé tenné.
Orbán Viktor elárulta, mit fog tenni a karácsonyi szünetben + videó















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!