Forgalombővülés a hazai hajózásban

A turisztikai célú folyami és sétahajózásban a külföldi utasok mellett egyre növekszik a magyar turisták száma és aránya. A Mahart PassNave Személyhajózási Kft. tervei között új járművek beszerzése nem szerepel, idén a meglévő flottát újítják fel.

Putsay Gábor
2006. 06. 19. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mindeddig a nemzetközi forgalmat bonyolító szárnyashajó-üzletág és a kikötői tevékenység volt a dunai és a tiszai személyhajózást fenntartó Mahart PassNave húzóágazata, a cég viszont tavaly jelentős forgalmat bonyolított a kirándulójáratokkal is, és a várakozások szerint ez idén sem lesz másképp. A Budapest–Pozsony– Bécs útvonalon közlekedő nemzetközi szárnyashajókra jegyet váltók több mint 90 százaléka külföldi, így ebben az üzletágban biztosított a fizetőképes kereslet. Ugyanakkor egyre nagyobb az igény a külföldi turisták részéről a fővárosi sétahajózásra, ezen a területen évről évre emelkedik a forgalom: míg 2003– 2004-ben 20-22 ezren vették igénybe a városnéző sétahajókat, addig ez a szám tavaly 40 ezer fölé emelkedett, és idén is 40-45 ezer utasra lehet számítani. Mint azt Kovács Zoltán, a Mahart PassNave Személyhajózási Kft. ügyvezető igazgatója lapunkkal közölte, a hazai közönség részéről is egyre nagyobb igény mutatkozik a kiránduló- és sétahajók igénybevételére. Főként a felső Duna-szakaszon 10-15 százalékkal emelkedett tavaly a forgalom a megelőző évhez képest, és nagyon keresettek azok a járatok, amelyeket újonnan állít be a menetrendbe a PassNave. A cég déli irányban is új járatok közlekedtetését tervezi, ennek első lépése a hétvégenként menetrend szerinti hajójárat közlekedtetése Budapest és Százhalombatta között. Ettől a járattól idén biztosan nem várható eredmény, az igazgató szerint néhány éven belül lehet megfelelő kereslet az utazóközönség részéről.
Tavaly a Mahart PassNave Kft.-nél 2,5 milliárd forint árbevétel mellett 300 millió forint volt az adózott eredmény, idén mind a bevétel, mind az eredmény csökkenhet. Ebben az évben is a tervek szerint 200 millió forintot fordít a járművek felújítására a társaság, ez az összeg általában fedezi a hajópark műszaki karbantartását, továbbá 2-3 hajó utastere teljes átalakításának költségeit. A PassNave flottája 33 hajóból áll, ebből 30 személyhajó, új járművet utoljára 2003-ban vásárolt a társaság. A flotta bővítése, illetve új személyhajó vásárlása ebben az évben nem szerepel a tervek között, a fejlesztésre szánt forrásokat a meglévő park felújítására költik.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.