Mindeddig a nemzetközi forgalmat bonyolító szárnyashajó-üzletág és a kikötői tevékenység volt a dunai és a tiszai személyhajózást fenntartó Mahart PassNave húzóágazata, a cég viszont tavaly jelentős forgalmat bonyolított a kirándulójáratokkal is, és a várakozások szerint ez idén sem lesz másképp. A Budapest–Pozsony– Bécs útvonalon közlekedő nemzetközi szárnyashajókra jegyet váltók több mint 90 százaléka külföldi, így ebben az üzletágban biztosított a fizetőképes kereslet. Ugyanakkor egyre nagyobb az igény a külföldi turisták részéről a fővárosi sétahajózásra, ezen a területen évről évre emelkedik a forgalom: míg 2003– 2004-ben 20-22 ezren vették igénybe a városnéző sétahajókat, addig ez a szám tavaly 40 ezer fölé emelkedett, és idén is 40-45 ezer utasra lehet számítani. Mint azt Kovács Zoltán, a Mahart PassNave Személyhajózási Kft. ügyvezető igazgatója lapunkkal közölte, a hazai közönség részéről is egyre nagyobb igény mutatkozik a kiránduló- és sétahajók igénybevételére. Főként a felső Duna-szakaszon 10-15 százalékkal emelkedett tavaly a forgalom a megelőző évhez képest, és nagyon keresettek azok a járatok, amelyeket újonnan állít be a menetrendbe a PassNave. A cég déli irányban is új járatok közlekedtetését tervezi, ennek első lépése a hétvégenként menetrend szerinti hajójárat közlekedtetése Budapest és Százhalombatta között. Ettől a járattól idén biztosan nem várható eredmény, az igazgató szerint néhány éven belül lehet megfelelő kereslet az utazóközönség részéről.
Tavaly a Mahart PassNave Kft.-nél 2,5 milliárd forint árbevétel mellett 300 millió forint volt az adózott eredmény, idén mind a bevétel, mind az eredmény csökkenhet. Ebben az évben is a tervek szerint 200 millió forintot fordít a járművek felújítására a társaság, ez az összeg általában fedezi a hajópark műszaki karbantartását, továbbá 2-3 hajó utastere teljes átalakításának költségeit. A PassNave flottája 33 hajóból áll, ebből 30 személyhajó, új járművet utoljára 2003-ban vásárolt a társaság. A flotta bővítése, illetve új személyhajó vásárlása ebben az évben nem szerepel a tervek között, a fejlesztésre szánt forrásokat a meglévő park felújítására költik.
A hollandok is vészhelyzetekkel riogatják a lakosságot















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!