Ismét napirenden a Malév eladása

Hunyor Erna
2006. 06. 28. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kedden tájékoztatót tartott az ÁPV Zrt. a Malév Zrt. szakszervezetei számára a nemzeti légicég 99,95 százalékos állami tulajdonrészének magánosításáról – tudtuk meg. Törvény írja elő, hogy egy állami cég tervezett privatizációja előtt egyeztetni köteles a társaság szakszervezeteivel és érdekképviseleteivel, a pályázat kiírása előtt legkésőbb két héttel. A szakszervezeteket arról tájékoztatta a vagyonkezelő, hogy az érvényes kormányhatározat értelmében ismét nekifut a Malév Zrt. értékesítésének. Egyértelművé tették: a kiírás során sem lesz lehetőségük a dolgozóknak munkavállalói részvényt venni, mert nem bocsátanak ki ilyet – a szakszervezetek állítása szerint ezt semmiféle törvény nem zárja ki.
Az ÁPV Zrt. a szakszervezetek véleményét kérte a munkavállalók foglalkoztatását érintő garanciák és a Malév Zrt. mintegy 36 milliárd forintos hitelállománya ügyében. Várhatóan a kiírás tartalmazza majd az új tulajdonos számára a légitársaság 3,5 milliárd forintos saját tőkéjének megemelését, meglévő hiteleinek – illetve azok egy részének – átvállalását úgy, hogy a ki nem fizetett tartozás hitelezője maga a magyar állam lesz.
Ezt követően várhatóan július 15-én teszik közzé a Malév Zrt. privatizációs pályázatát. Ha ez a tender zökkenőmentesen zajlik le, akkor realizálódhat a tulajdonos azon szándéka is, amely szerint idén szeptemberig le kívánják zárni a Malév újabb privatizációs tenderét. Úgy tudjuk, jelenleg három érdeklődő vár a pályázati kiírás megjelenésére, amelyek között ott van a tavalyi pályázat két esélyese: a Borisz Abramovics nevével fémjelzett, a KrasAir légitársasággal együttműködő, 50 százalékban orosz, 50 százalékban magyar tulajdonú befektetői csoport, az Airbridge Rt., s az Aviation Solution Befektetői Konzorcium (ASBK) Kft., amelynek a Malév egyik korábbi vezérigazgatója, Kovács Ferenc a szakmai vezetője. Az előző pályázat óta eltelt időszakban a Malév hétmilliárd forintért eladta az üzemanyag-kiszolgáló cégét, a RÜK Kft.-t. Ennek kapcsán a közelmúltban az orosz fél úgy nyilatkozott, hogy továbbra is érdeklődik a Malév iránt, bár már korántsem adna érte annyit, mint legutóbb, mivel szerinte azóta kiürítették a céget. (Az Airbridge Rt. az előző privatizációs pályázati ajánlatában 150 millió forintot ajánlott a Malévért, amelyet az ÁPV Zrt.-vel folytatott tárgyalássorozat folyamán egymilliárd forintra emelt meg. – A szerk.) A Malév időközben önálló cégekbe szervezte néhány üzletágát (Handling, Hunacél, Cargo), amelyek együttes értéke szakértők szerint eléri a 15 milliárd forintot.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.