Nissan Note – nem is kompakt, nem is busz

Ha méreteiben az Almerára hajaz is, stílusában egészen más irányt követ a Nissan új ötajtósa: kisautósan függőleges fara, tömpe orra és hosszú, egyenes oldalfala egészen más vásárlóközönséghez szól, mint a konzervatívabb ferde hátú.

Nagy Károly
2006. 06. 29. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bár a Nissan Note a Micra megnyújtott padlólemezére épül, valójában mégis az Almera utódjának tekinthető: hossza meghaladja a négy métert, vagyis méreteit tekintve a kompaktok közé sorolható, szolgáltatásai és belső dimenziói azonban akár mini egyterű is lehetne. Ráadásul e belteret példásan használja ki az autó: ülései eltolhatók, dönthetők és elfektethetők, a csomagtartót pedig két szintre oszthatjuk. A raktér így a B szegmens hagyományos értékrendje szerint tisztességesnek mondható 280-tól egészen a középkategória felé kacsintgató 437 literig bővíthető, miközben öt ember szállítására – némi kompromisszum árán – továbbra is alkalmas az autó. A hátsó üléspad 16 centiméteren mozgatható előre-hátra, így könnyen eltalálható az utaskényelem és a tágas csomagtér optimális aránya; négy langaléta felnőtt és hétvégi csomagjaik gond nélkül elférnek az autóban. A variációs lehetőségeket a teljesen hátradönthető első utasülés zárja, ilyenkor akár 2,4 méter hosszú tárgyak szállítására is alkalmas az autó.
A rakományon kívül az utasok igényeire is gondoltak a Note fejlesztői. Az opciós listán olyan tételek szerepelnek, mint a kétoldalt cipzárral bővíthető zsebek az ülések hátán vagy a felhajtható uzsonna-tálcák, a legötletesebb megoldás viszont kétségkívül a hatalmas, hűthető kesztyűtartó fedelébe mélyített térképtartó üreg. A fejtér elöl-hátul bőséges, a lábnak a szélsőséges ülésbeállításoktól eltekintve ugyancsak elegendő hely jut, a kisautós dimenziók legfeljebb a válltérben, illetve az ülőlap rövidségében mutatkoznak meg. A műszerfal letisztult és könnyen kiismerhető, a márka prémium modelljeit idéző kormánykerék mellett a Micrából adaptált középkonzol-ív üde, mégis felnőttes légkört teremt.
Két benzines és két dízelmotorral készül a Note; az 1,4-es benzines 88, a Micra sportváltozatából ismert 1,6-os 110 lóerőt teljesít. Mindkét egység teljes mértékben alumíniumszerkezetű, változó szelepvezérléses, s a méretosztályban megszokottnál kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást nyújt. A dízelek Renault eredetűek: az 1,6 literes blokk gyengébbik változata 68 lóerős, az erősebb teljesítménye pedig 86 lóerő.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.