Reptérfejlesztő befektetők

Az állam a befektetőkre bízná a hazai repülőterek fejlesztését, s leginkább a kiegészítő infrastruktúra kiépítésében vállalna szerepet.

Putsay Gábor
2006. 06. 21. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Idén ősszel indítaná el a gazdasági és közlekedési tárca a Budapest Ferihegyi repülőteret és a belvárost összekötő gyorsvasút kiépítésének tenderét – közölte tegnap Felsmann Balázs, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium július 1-jével hivatalba lépő, infrastruktúráért felelős államtitkára a Magyarországi repülőtér-fejlesztések című konferencián. Az újonnan megépülő gyorsvasút – amely a Belvárost a Ferihegy I. és II. terminállal is összekötné – PPP-formában magánbefektetők pénzéből épülne, s vélhetően az autópálya-fejlesztésekhez hasonlóan az állam fizet majd rendelkezésre állási díjat az üzemeltetőnek. A MÁV Zrt., mint arról korábban beszámoltunk, szintén idén ősszel tervezi a közvetlen vasúti forgalom megindítását a Nyugati pályaudvar és a Ferihegy I. terminál között – ehhez európai uniós forrásból építik át a vasúti infrastruktúrát. Felsmann Balázs szerint a repülőterek valódi értékét az jelenti, hogy mennyiben segítik elő a térség és az ország gazdaságának fejlődését. Megjegyezte ugyanakkor, hogy a GDP egyszázalékos emelkedése kétszázalékos növekedést eredményez a légiközlekedési iparágban. A közeljövőben elsősorban az ázsiai régióban várható jelentős forgalombővülés ebben a szektorban, ami egyben lehetőséget jelent a transzatlanti forgalomban szerepet játszó kelet-közép-európai repülőtereknek, hogy központi gyűjtő-elosztó légikikötőként működjenek. Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter a konferencián arról szólt, hogy elsősorban a befektetőknek szükséges dönteniük arról, hol és milyen szinten fejlesztenek egy repülőteret, az államnak a járulékos infrastruktúra biztosítása a feladata. Mint mondta, minden egymillió utas ezer munkahelyet jelent az iparágban, ugyanígy egy repülőgép üzemeltetéséhez 300 új munkavállaló szükséges.
A konferencián elhangzottak szerint az állam elsősorban Budapest, Debrecen és Sármellék repülőtereinek infrastrukturális fejlesztését támogatná.
Stewart Wintage, a Ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airport vezérigazgatója közölte: a tulajdonos 2011-ig 261 millió eurót költ fejlesztésekre. Ezek közül jelentős lesz egy új indulási csarnok és 3 parkolóház építése.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.