Röviden

Dénes Zoltán
2006. 06. 18. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Nokia a piacvezető
Nem sokkal ötven százalék felett alakult az új mobilkészülékek nemzetközi piacán az idei év első negyedében a piacvezető Nokia és a második helyezett Motorola együttes részesedése. Ezt a Gartner kutatóintézet közölte, amelyik a finn cég részesedését az eladásokban 34 százalékosra, az amerikaiét 20,3 százalékosra tette, megjegyezve, hogy mindkettő csaknem négy százalékponttal növelte piaci jelenlétét az egy évvel
korábbihoz képest.

Évente tízszázalékos bővülés
A közép- és kelet-európai mobil-távközlési piac évente mintegy tízszázalékos bővülését valószínűsítik a következő öt esztendőben a brit piackutatók. Az Analysys felmérése szerint a régióban még messze nem érte el a telítettséget a mobilpiac. A volt szocialista tömb országaiban átlagosan a lakosság 66 százaléka használ mobiltelefont. Ez az arány 2011-re várhatóan 96 százalékra kúszik fel, vagyis a keleti térség felzárkózik Nyugat-Európához.

T-Mobile lesz a Mobimak
A Magyar Telekom-csoporthoz tartozó macedón Mobimak mobilszolgáltató felveszi a T-Mobile nevet. A Magyar Telekom közleménye szerint a márkaváltás szeptemberre fejeződik be. A Mobimak a macedón mobilpiacon 68 százalékos részesedéssel rendelkezik.

A Motorola is Indiába tart
A mobiltelefonokat gyártó amerikai Motorolánál a napokban közölték, hogy százmillió dolláros beruházással gyárat építenek az India déli részén lévő Madras közelében. A világ második számú mobilgyártójának tervei szerint az indiai üzem 2007-ben kezdheti meg a termelést. Korábban a Motorola nagy versenytársa, a Nokia
jelentett be hasonló terveket.

Modellek nőknek
Az idei tavaszi–nyári mobiltelefon-divat elsősorban nőknek kínál érdekes modelleket. A letisztult art deco jegyében született a Nokia fekete-fehér színű, tükrös felületű telefonja. Romantikusabb a másik finn modell: a virágmintás, gravírozott fémfelületekkel kombinált bőrhatású borítás mögé a legújabb technikát zsúfolták.

Főszponzorrá vált a Deutsche Telekom
A német labdarúgó-klubcsapatok első osztályú küzdelemsorozatát egyelőre nem keresztelik át Bundesligáról Telekom-Ligára, mindazonáltal a Deutsche Telekom, Európa legnagyobb távközlési vállalata lesz a 2006–2007-es idénytől kezdve a főszponzor – jelentette be Münchenben a Deutsche Telekom és a Német Labdarúgóliga. A Deutsche Telekom hivatalosan a liga kiemelt
partnere lesz, s a játékosoknak a következő szezonban
a karjukon már viselniük kell a Telekom logóját.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.