Jelentősen át kívánja alakítani a kormány a közszolgáltatást ellátó közlekedési társaságok, így a MÁV és a Volánok kedvezményes tarifarendszerét. A tegnap kezdődött kétnapos, balatonőszödi kormányülésnek ez az egyik meghatározó témája, ám mint azt Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter közölte, a MÁV átalakításával és tőkehelyzetének rendezésével a jövő héten is foglalkozik a kabinet. A kedvezmények megváltoztatásának elsődleges célja a központi költségvetés ezzel kapcsolatos kiadásainak lefaragása. A nem teljes árú, szociális szempontok szerint értékesített menetjegyek különbözetét ugyanis az állam téríti meg – fogyasztói árkiegészítés formájában – a közlekedési társaságoknak. Radikális átalakítások információink szerint a nyugdíjas- és a diákkedvezményeknél várhatók. A kormány és az illetékes szaktárcák vezetői értesüléseink szerint vizsgálják annak a lehetőségét is, hogy a 65 év felettieknek az eddigi ingyenes utazás helyett a teljes árú menetdíj tíz százalékát kellene megtéríteniük. Erre az illetékesek szerint azért lenne szükség, hogy figyelemmel tudják kísérni, milyen arányban veszik igénybe a tömegközlekedési járműveket a 65 év feletti utasok. A diákok esetében a legfőbb változás az lenne, hogy a 67,5 százalékos kedvezményes jegyet csak az oktatási intézmény és a lakóhely között használhatnák a tanulók.
A tarifaváltozások mellett a csomag részét képezi a közlekedési rendszerek és a társaságok, legfőképp a MÁV Zrt. átalakítása. Ez utóbbit egyébként reformként igyekszik elfogadtatni a közvéleménnyel a kormány. A regionális közlekedési rendszerek kialakítása érdekében felülvizsgálják vagy „összehangolják” a MÁV és a Volán járatainak egyidejű közlekedését. Ez egyébként a MÁV esetében azt is jelenti, hogy egyes járatokat helyközi autóbuszok váltanának ki, így viszont bizonyos mellékvonalak bezárására lehet számítani.
Kiemelt szerepet szánna a régi-új kormány a közlekedési társaságok átalakításának, illetve privatizációjának, üzletágaik kiszervezésének. Elsősorban liberális politikusok, élükön a gazdasági miniszterrel a 24 Volán-vállalat privatizációját sürgetik. Információink szerint tervek készültek arról is, hogy a leginkább jövedelmező távolságiautóbusz-közlekedést szerveznék ki a Volán-társaságokból, ami egyébként a privatizáció előkészítése lenne. Ezzel a lépéssel egyben megugrana a Volánok járműparkjának 11-12 éves átlagéletkora, hiszen a legfiatalabb és legjobb buszokat éppen a távolsági forgalomban közlekedtetik. A vasút esetében szintén a legjövedelmezőbb egység, a MÁV Cargo kerülne eladásra, amit először az ÁPV Zrt. vásárol meg a MÁV-tól, így rendezik átmenetileg a vasúttársaság tőkehelyzetét. Ugyancsak támogatja a kormány a mozdonyokat működtető gépészeti üzletág kiszervezését, és a vasúttársaság vezetése szerint a személyszállításba is érdemes lenne külső tőkét bevonni.
A Liverpool hivatalosan megerősítette a lehető legrosszabb hírt















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!