Vagyonokat költenek gyógyszerek eladására

Munkatársunktól
2006. 06. 26. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A gyógyszeripar közel kétszer annyit költ marketingtevékenységre, mint kutatásra és fejlesztésre, miközben a fogyasztók szinte semmit sem tudnak a tetemes összegek sorsáról – nyilatkozta a BBC-nek Richard Lloyd, egy nemzetközi fogyasztóvédelmi csoport vezetője. A Consumers International elnevezésű lobbicsoport olyan vezető cégeknél tanulmányozta az értékesítési technikákat, mint a Bayer, a GlaxoSmithKline és a Johnson&Johnson. Jelentésük úgy fogalmaz: sokkoló a nyilvános adatok hiánya arról, hogy a társaságok mire költötték az éves szinten összesen 60 milliárd dolláros, vagyis hozzávetőlegesen 13 ezer milliárd forintos marketingbüdzsét. A gyógyszergyártók állítják: gyakorlatuk megfelel a vonatkozó jogszabályoknak. A Consumers International azzal vádolja a gyógyszercégeket, hogy – mivel a direkt reklámozás a nyugati piacok többségén tilos – kerülő úton népszerűsítik termékeiket: szponzorációkkal veszik rá az orvosokat a készítmények felírására, a fogyasztókat pedig rábeszélnék arra, hogy az új termékekre égető szükségük van.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.