Két hét híján öt év elteltével küldte ki fizetési felszólítását a Centrum Parkoló Rendszer Kft. egy gépjármű-tulajdonosnak. A férfi lapunknak elmondta: a cég tizennégy nappal az elévülési határidő előtt postázta a csekket és a levelet, amely szerint 2001. július 12-i, állítólagos engedély nélküli parkolásáért pótdíjjal együtt 4680 forintot köteles fizetni. Ez az öszszeg a posta- és ügyviteli költséggel, valamint a BM lekérdezési díjjal összesen 5855 forintra egészül ki. A dokumentum szerint, ha tíz napon belül nem teljesíti a fenti követeléseket, a cég polgári peres eljárást kezdeményez ellene. Kérdésére, hogy hány felszólító levelet küldtek ki az eltelt évek alatt, az ügyfélszolgálati irodán közölték vele, hogy ezt az egyet. A férfi ezután a panaszkönyvet kérte, mire az ügyintéző azt mondta: ott, helyben elbírálja a reklamációját.
Kovács Kázmér, a Magyar Autóklub jogi bizottságának elnöke a fenti esetről lapunknak elmondta: a parkoltató cégnek ilyenkor szinte semmi esélye nincs arra, hogy pert nyerjen. Mivel az együttműködési kötelezettség egyenlő felek között áll fenn, a cégnek ugyanúgy meg kell tennie mindent a követelés teljesüléséért, mint a gépjármű tulajdonosának. A fenti esetben azonban a Centrum Parkoló Rendszer Kft. nem segítette ezt a célt, tehát ha a bíróságon valaki azzal érvel, hogy nem emlékszik rá, hol parkolt öt évvel ezelőtt, vagy hogy ilyen hosszú ideig nem őrizte meg a fizetést igazoló cédulát, akkor valószínűleg az ő javára dől el a per. Az ügyvéd szerint ilyen eljárással a cég a hiszékenységre épít, és ezzel általában nem a rendszeresen bliccelőket, hanem a jóhiszemű embereket bírja fizetésre.
Lapunknak a Centrum Parkoló Rendszer Kft. ügyvezető igazgatója nem kívánt nyilatkozni az ügyben.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség