Szeptemberig új sztrádafinanszírozási tervet készít a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM), tekintettel arra, hogy Veres János pénzügyminiszter kedden kijelentette: az autópálya-építés kiadásai is bekerülnek a költségvetésbe. Felsmann Balázs, a GKM infrastruktúráért felelős szakállamtitkára az MTI-vel közölte: ez azt is jelenti, hogy a korábbi tervet, a kötvénykibocsátással megvalósuló forrásbevonást is át kell gondolni. Az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. az idén felvett hitelekből szeptember végéig tudja finanszírozni a gyorsforgalmi utak előkészítését, tervezését, építtetését. A szakállamtitkár hangsúlyozta: ebben a helyzetben felértékelődik az államilag garantált hitelfelvétel, de az is elképzelhető, hogy az állam megemeli az ÁAK Zrt. tőkéjét.
Fónagy János fideszes országgyűlési képviselő hangsúlyozta: a jelenlegi helyzetben a kérdés az, ki a felelős azért, hogy az utóbbi 3-4 évben a kormány egy nyilvánvalóan sikertelen elszámolási módszert erőltetett. Azért, hogy az autópálya-építés ne számítson bele az állami kötelezettségbe, az állami hitelfelvételnél lényegesen drágább cégkölcsönökkel oldották meg az autópálya-finanszírozás zömét – tette hozzá.
A meghiúsult autópálya-elszámolás azért volt fontos a kormánynak, mert ennek segítségével kívánta a költségvetésen kívül elszámolni az autópálya-építési kiadások legnagyobb részét, ezzel csökkentve – papíron – a büdzsé hiányát. Tavaly az EU egyszer már visszautasította az autópálya-építések magyarországi könyvelését, mert a kormány több, már forgalomba helyezett szakaszt próbált utólag a költségvetésen kívül elszámolni. Az elutasított manőverezés a Magyar Nemzeti Bank számításai szerint 70 milliárd forintos pluszköltséget rótt volna az államra.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség