Erőteljes árfolyam-emelkedés volt tapasztalható az utóbbi napokban a Rába részvényei esetében. Egyes meg nem erősített piaci pletykák ezt annak tulajdonították, hogy a svájci Stadler-csoport bővítené járműgyártó kapacitását, s a beruházás egyik lehetséges helyszíneként Magyarországon is tárgyalásokat folytat. Ezzel kapcsolatban az is felmerült, hogy a Stadler a Rábával közös fejlesztésbe foghat, s új beruházási helyszínként a győri ipari negyed került előtérbe. Mint lapunk megtudta, a hírből annyi igaz, hogy a Stadler bővítené gyártókapacitásait, ám a további spekulációk nem állják meg a helyüket. Dunai Zoltán, a Stadler Trains Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója lapunkat arról tájékoztatta, hogy az a híresztelés, amely szerint a Stadler Győrben fektetne be, akár a Rábával együtt, akár nélküle, abszolút téves. Mint mondta, még ötlet szintjén sem merült fel Győr mint helyszín. Azt pedig, hogy a Stadler a Rábával közösen fektetne be, teljes mértékben elképzelhetetlennek tartotta, ráadásul még ilyen irányú megkeresés sem érkezett a svájci társasághoz.
A Stadler-csoport egyébként jelenleg három alternatív helyszínt tart számon tervezett beruházásához: a svájci Bussnang települést, Lengyelországot, illetve Magyarországot. Dunai Zoltán korábbi nyilatkozata szerint a tervek alapján minimálisan évi 50-60 Stadler Flirt alumíniumkocsit gyártanának az új üzemben, ami 25 milliárd forint éves árbevételt jelentene hosszú távon a társaságnak. A befektetés értéke mintegy 10-15 milliárd forint lenne, az üzemben pedig 300-400 főt foglalkoztatnának. Ezzel együtt a Rába drágulásának fundamentális okai is lehetnek, hiszen a 2003-ban elkezdett reorganizációja óta árbevétele folyamatosan emelkedett.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség