Egyenetlen a hazai boltszerkezet

Munkatársunktól
2006. 07. 13. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Országosan kilenc százalékkal kevesebb általános élelmiszerbolt működött az év végén, mint 1998-ban, két év alatt pedig ezernyolcszázzal csökkent a hazánkban működő kis élelmiszerboltok száma – tárta fel az ACNielsen legutóbbi felmérése. Az elmúlt hét év alatt mindössze egyetlen régióban, északkeleten növekedett számuk egy százalékkal, viszont ugyanebben az időszakban a dél-keleti régióban húszszázalékos volt a csökkenés mértéke.
Az általános élelmiszerüzletek száma – az ACNielsen cenzusa szerint – tavaly év végén 23 086 volt.
A bolthálózat szerkezete, a csatornatípusok regionális megoszlása egyenlőtlenül változott, a hipermarketek töretlenül terjeszkednek, tavaly 15 egység épült országszerte, ami azt jelenti, hogy a bolthálózat tavalyelőtthöz képest húsz százalékkal bővült.
A hazai élelmiszer-kiskereskedelem másik motorját a diszkontok képezik, amelyek tavaly nagyon rákapcsoltak, hiszen 2005-ben 48 új üzletet nyitott a Lidl, a Penny Market, a Plus és a Profi. Így a vásárlókat 2005 végén országszerte 437 – főleg lakóhely közeli – diszkont várta. A diszkontláncok hasonlóan nagy arányban utoljára 1998–1999-ben, a piacszerzés kezdeti időszakában bővültek. A koncentráció vesztese egyelőre a 0–50 négyzetméter közötti üzletek egy része, leghamarabb őket hagyják el a vevőik.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.