Országosan kilenc százalékkal kevesebb általános élelmiszerbolt működött az év végén, mint 1998-ban, két év alatt pedig ezernyolcszázzal csökkent a hazánkban működő kis élelmiszerboltok száma – tárta fel az ACNielsen legutóbbi felmérése. Az elmúlt hét év alatt mindössze egyetlen régióban, északkeleten növekedett számuk egy százalékkal, viszont ugyanebben az időszakban a dél-keleti régióban húszszázalékos volt a csökkenés mértéke.
Az általános élelmiszerüzletek száma – az ACNielsen cenzusa szerint – tavaly év végén 23 086 volt.
A bolthálózat szerkezete, a csatornatípusok regionális megoszlása egyenlőtlenül változott, a hipermarketek töretlenül terjeszkednek, tavaly 15 egység épült országszerte, ami azt jelenti, hogy a bolthálózat tavalyelőtthöz képest húsz százalékkal bővült.
A hazai élelmiszer-kiskereskedelem másik motorját a diszkontok képezik, amelyek tavaly nagyon rákapcsoltak, hiszen 2005-ben 48 új üzletet nyitott a Lidl, a Penny Market, a Plus és a Profi. Így a vásárlókat 2005 végén országszerte 437 – főleg lakóhely közeli – diszkont várta. A diszkontláncok hasonlóan nagy arányban utoljára 1998–1999-ben, a piacszerzés kezdeti időszakában bővültek. A koncentráció vesztese egyelőre a 0–50 négyzetméter közötti üzletek egy része, leghamarabb őket hagyják el a vevőik.
Zelenszkij: Konstruktív megbeszélések folynak Miamiban















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!