Hozott anyag

2006. 07. 07. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A nyárelő a menyasszonyt kereső amerikaiak igazi szezonja Oroszországban, ahol hatszáz iroda foglalkozik kizárólag azzal, hogy külföldre közvetítse ki a gazdag férjről, a hazainál könnyebb életről álmodozó s – félreértés ne essék – valóban boldog házasságra, gyerekekre és nem másra vágyó lányokat. Ezen ügynökségek közül négyszáz az Egyesült Államokra specializálódott. S a derék jenkik jönnek is orosz földre. Igaz, nem egészen fehér lovon, s nem is olyan fiatalok már, mint az a bizonyos mesebeli herceg, ám sokaknak még mindig a reményt jelentik. A nyolcvanas évek végéhez képest ugyan már kevesebben érkeznek, az oroszországi viszonyok stabilizálódásával, az életszínvonal, a lehetőségek növekedésével ugyanis már nincs olyan könnyű dolguk a menyaszszonyvadászoknak. Így aztán sokan más vadászmezők – így például a Fülöp-szigetek – után néztek. Oroszországban is inkább a vidéki városokat részesítik előnyben. Moszkvában és Szentpéterváron már nem is nagyon vannak ilyen irodák.
A volgográdi Carmen ügynökség kliensei számára részletes kérdőív kitöltése jelenti az első lépést az álmok birodalma felé. Egy amerikai férj – még ha jóval ötven fölött jár is – errefelé sokak számára felér egy főnyereménnyel. Ezért aztán izgatottan görnyednek a nagy többségében csinos lányok a papírok fölött. Az iroda a kérdőív alapján fényképes katalógust állít öszsze a lányokról. Régebben hozott anyagból dolgoztak, ma azonban már minden apró részletre ügyelnek, s fotószalonban állnak a hölgyek a kamerák elé. Egy profi pedig mindenkiből a legjobbat hozza ki. Az amerikai vőlegényjelöltek először e katalógusokkal ismerkednek meg alaposan, s a felkészülési időszak után jön az ügynökség prezentációjának fénypontja: egy zenés, táncos kellemes vacsora a helyi kultúrotthonban. A lányok szépek, s amúgy is igyekeznek a legjobb formájukat hozni. Az átlagéletkor 25 év. Az egyszerűség kedvéért kitűzik a nevüket ruhakölteményeikre, és a cédulán ott a katalógusbeli sorszám is. A sikerért mindent bedobnak. A legjobb sminket, a legcsábosabb tekintetet, s a legtöbben kedvesen csevegnek még angolul is. A volgográdi kiránduláson a tizenegy menyasszonyvadász két estén át gyönyörködhetett a „felhozatalban”. Összesen 240 lánnyal ismerkedhettek meg így. A lányok akár az est végeztével repülőre ülnének. A külföldi vendégek szinte mindegyike éltesebb korú már, többségében özvegyek vagy elváltak. Ritkán döntenek azonnal. Ezúttal ketten tettek konkrét ajánlatot. A többiek úgy gondolták, körbenéznek még máshol is, kicsit leveleznek. Megrágják magukban a dolgot.
A lányok többsége otthon marad. A mesebeli herceg helyett a rideg valóság várja őket. Sokuknak sem fényes élet, sem pedig igazi társ nem jut. Az Oroszországot egyre mélyebben érintő demográfiai probléma ugyanis a nőket duplán sújtja. A statisztikai adatok szerint a szebbik nem képviselőiből ma Oroszországban 77 millióan élnek, 10 millióval többen vannak, mint a férfiak. A hölgyek kevesebb mint fele (34 millió) él házasságban. Az átlag orosz nő ma 40 éves, és egészségi állapota határozottan jobb, mint az átlag orosz férfié. Így aztán mintegy másfél évtizeddel él tovább az erősebb nem képviselőinél. Sokan magányosan. Ezért aligha meglepő, ha már a fiatal hölgyek körében is mind többen fogyasztanak rendszeresen alkoholt. Mások másutt keresik a boldogságot. No meg a pénzt.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.