A nagyságra harmadik japán autókonszern, a Honda nyeresége közel 30 százalékkal nőtt folyó üzleti évének első negyedében: adózott eredménye 143,3 milliárd jenre nőtt az egy évvel korábbi 110,6 milliárd jenről.
Negyedéves eladásai 14,8 százalékkal, 2,6 ezer milliárd jenre emelkedtek a korábbi 2,26 ezer milliárd jenről. A júniussal zárult negyedévben a cég 896 ezer járművet értékesített, főként az észak-amerikai és az ázsiai eladások felfutásának köszönhetően.
Mostani üzleti évére a cég 550 milliárd jenes adózott eredményt, 750 milliárd jenes üzemi eredményt és 10 600 ezer milliárd jenes forgalmat vár. Március 31-én zárult üzleti évében ismét rekordprofitot ért el: adózott eredménye – elsősorban a stabilan nagy forgalmú amerikai piacnak köszönhetően – 22,8 százalékkal, 597,03 milliárd jenre nőtt az előző évi, ugyancsak rekord 486,20 milliárd jenről.
Üzemi eredménye 868,91 milliárd jen lett, 37,7 százalékkal emelkedve az egy évvel korábbi 630,92 milliárd jenről. Forgalma 14,5 százalékkal, 9,908 ezer milliárd jenre nőtt 8,65 ezer milliárdról. A Honda eladásai a hazai piacon csökkentek, de másutt Ázsiában és Európában nőttek, az Egyesült Államokban stabilan erősek maradtak. A japán autógyártó elemzők szerint továbbra is stabil növekedésre képes. Az idei évben a Civic Hybrid modellek európai bevezetésével a Toyota által birtokolt benzin-elektromos járműpiacra is betörhet a Honda.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség