Idén sem dőlt meg a Nemere II. nevű 75-ös cirkáló 10 óra 40 perces tókerülő rekordja a Kékszalag-vitorlásversenyen, de ez csöppet sem törte le a győzteseket. Azt tudták, hogy a Balatonnál július elején nincs csúcsdöntésre alkalmas időjárás, és ez most sem volt másképp. Ennek ellenére született egy rekord, ráadásul már a rajt előtt. Soha nem neveztek ugyanis ennyien (négyszázötven hajó) az 1934 óta megrendezett viadalra. Arról megoszlanak a vélemények, hogy sportszerű-e a libera osztály indulása a hagyományos hajók ellen, de annyi bizonyos, hogy ezek nélkül a XXI. századi technikával tervezett száguldógépek nélkül szürkébb lenne a Kékszalag. Az egyik ilyen nagyon várt hajó az immár hatodik győzelmét arató Litkey Farkasé volt, amit külön erre a regattára béreltek olasz tulajdonosától.
A Balaton leggyorsabb hajója címért indított Kékszalag-verseny mezőnye pénteken reggel indult Balatonfüred elől. Kenesét, Siófokot érintve, majd Keszthelyen fordulva érkeztek vissza a résztvevők Tihanyba, és értek célba a füredi kikötő előtt.
Litkey Farkas és tizenhárom tagú legénysége hatalmas küzdelemben szerezte meg hatodik elsőségét a Király Zsolt által kormányzott, szintén libera Sebago-Raffica előtt. Jellemző kettejük csatájára, hogy a keszthelyi fordulónál alig volt pár tíz méter a két hajó között, és még a Raffica vezetett. Ekkor kezdődött a hazai vitorlázás tán leghosszabb páros versenye – fogalmazott a finn osztályban olimpiát is megjárt Szilvássy Attila, Király Zsolt taktikusa. A csaknem ötven kilométer hosszú végjátékban nyolcszor változott kettejük között a sorrend, végül Balatonföldvárnál Litkey Farkas kihasználta ellenfele apró hibáját, az élre állt és győzött.
Volt persze további 448 hajó is a mezőnyben, szintén kiváló vitorlázókkal a fedélzetükön. Litkey Farkas édesapja, Litkey Bence az abszolút verseny harmadik helyére hozta be a tavalyelőtti győztes hajót a Gradazzurát. Őt a soling Európa-bajnok Gyenese Balázs segítette taktikai tanácsaival, a fiatalokból álló legénységet pedig fia, Litkey Botond mozgatta.
A 38. Kékszalag-versenyen 414 hajó futott be, az első Brokernet-Winterthur tizenhat óra vitorlázás után szombat hajnali fél kettő után egy perccel, tizenkilenc percet verve a második helyezett Rafficára. Az utolsó egység délután negyed hatkor haladt át a célvonalon.
Amerikai blokád alatt maradnak a venezuelai olajszállító hajók















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!