Új igazolványokat igényelhetnek a biztonsági szakma cégei és dolgozói. A működési engedélyeket, valamint az új, kártya formátumú, számítógéppel előállított igazolványokat a vállalkozás székhelye, illetve a lakóhely szerint illetékes rendőrkapitányságon lehet kérni. Az ORFK tájékoztatója szerint pusztán a kérelem benyújtása nem jogosít munkavégzésre, ezért indokolt a dokumentumok megszerzéséről időben gondoskodni, mivel a korábban kiadott engedélyekkel és igazolványokkal csak 2006. december 31-ig lehet dolgozni.
A személy- és vagyonvédelmi, valamint a magánnyomozói tevékenység szabályairól szóló törvény rendelkezései fokozatosan lépnek életbe. Az említett szakmák képviselőinek már ma is rendelkezniük kell a személyazonosító okmány, a rendőrség által kiadott személy- és vagyonőri, magánnyomozói, valamint biztonságtechnikai tervezői, szerelői igazolvány mellett a szakmai kamara tagsági igazolványával is, és kötelesek ezeket a dokumentumokat munka közben maguknál tartani. Az új törvény a foglalkoztatási, hivatásbeli titoktartási kötelezettséget a magánnyomozók mellett kiterjesztette a személy- és vagyonőrökre is. Ez a szerződés alapján végzett munka közben tudomásukra jutott adatokra vonatkozik.
Egy korábbi felmérés szerint a rendőrség 165 ezer engedélyt adott ki, több mint hatezer gazdasági társaságot tart nyilván, és harmincezer egyéni vállalkozót regisztrált az említett ágazatban. Az állam az engedélyezési eljárással és a működés szigorú ellenőrzésével hatósági felügyeletet gyakorol a vagyonőrök, a testőrök és a magánnyomozók felett.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség