Mégsem jön hazánkba a Wal-Mart áruházlánc

Munkatársunktól
2006. 07. 28. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem vár tovább a német gazdaság feltámadására a Wal-Mart. A világ legnagyobb áruházlánca megállapodott a Metróval, hogy eladja neki 85 helyi áruházát. A Wal-Mart azért volt kénytelen távozni a német piacról, mert nem bírta a versenyt a Metróval és az Aldival. Az amerikai cég egymilliárd eurót bukott Németországban. A Metro a 85 üzlettel együtt kétmilliárd eurós évi árbevételt szerez, miközben bízik abban, hogy a szinergiahatásokból jelentős megtakarításokat tud elérni. Az egymilliárd eurós adózás előtti tranzakcióhoz kötött veszteség a második negyedévben jelenik meg a Wal-Mart számaiban. A veszteség bizonyítja, hogy az amerikai lánc igen nehezen küzd meg az európai piacon a helyi riválisokkal.
Miként lapunk is beszámolt róla, piaci hírek szerint a Wal-Mart Stores Inc. a Cora hipermarketláncot és a Delhaize-csoport teljes magyar hálózatát is kinézte magának. Egyesek már azt is tudni vélték, hogy idén nyáron rövid időre leállnak majd az érintett üzletek, amíg a logócsere és az árufeltöltés megtörténik. A hírek szerint a Wal-Mart a kelet-közép-európai befektetéseket Hollandiában, egy nemrég alapított cégen keresztül szerette volna levezényelni. A versenytársak attól tartottak, hogy a jelenleginél is keményebb harc indulhat a piacon, hiszen a Wal-Mart egyszerre érdekelt a kereskedelem három szegmensében, a hipermarket-, a szupermarket- és a diszkontágazatban.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.