Elsősorban a piaci szereplőknek és a külföldnek szóló, példaértékű döntést hozott a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a MÁV Zrt. megbírságolásával, amivel egyértelműbbé tehető, hogy Magyarország komolyan veszi a vasúti liberalizációt. A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) felügyelete alá tartozó GVH a múlt héten egymilliárd forint versenyfelügyeleti bírságot szabott ki a MÁV-ra, mivel indoklása szerint a társaság a tavalyi piacnyitáskor visszaélt gazdasági erőfölényével az árufuvarozás és az infrastruktúra-elosztás területén, elsősorban az iparvágányokon, akadályozva ezzel a magánvasutak térnyerését. Abban az esetben viszont, ha a MÁV, illetve az árufuvarozási üzletág hibázott, felvetődik az akkori vezetés felelőssége. Ebben az összefüggésben viszont említést érdemel, hogy az áfunak a piacnyitáskor Horváth Zsolt Csaba volt a kereskedelmi igazgatója – a cég második embere –, aki legutóbb a GKM közlekedési helyettes államtitkári teendőjét látta el, múlt vasárnap pedig a Közlekedési Főfelügyelet főigazgatójának nevezte ki Kóka János miniszter, menesztve Békési István felügyeleti vezetőt. A piacnyitáskor még az árufuvarozási üzletághoz tartoztak a stratégiai iparvágányok, amelynek használatára az üzletág, illetve a MÁV illetékesei adtak engedélyt. A GKM-nél nem kívánták kommentálni a felügyeleti poszton történt változást és a MÁV-val kapcsolatos döntést.
Az árufuvarozást ellátó MÁV Cargo privatizációját éppen előkészíti a GKM, a versenyhivatal döntése viszont nem kedvező, hiszen leértékelődhet a társaság. Amúgy is jelentős a szektorban a vasút térvesztése, ezzel együtt viszont a magyar társaságok leépülésével vagy eladásával éppen a tőkeerős külföldi nagyvasutak járnak jól, amelyek már készülnek a tranzitforgalom lebonyolítására.
“‘Even Juvenile Offenders Deserve Better" — PM Orban Clarifies the Szolo Street Incident + Video













Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!