Ombudsmani kifogások Ferihegyen

Munkatársunktól
2006. 07. 19. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Emberhez méltatlan körülmények között várakoztatják a Ferihegyi repülőtéren rekedt hontalanokat – állapította meg egy panasz nyomán Takács Albert, az állampolgári jogok országgyűlési biztosának általános helyettese. Az ombudsman az Info Rádiónak tegnap nyilatkozva kifejtette: a repülőtéri tranzitszállást bejárva azt tapasztalta, hogy az ablaktalan, piszkos helyiségeket az őrök kamerával figyelik, és nem engedik ki onnan az elszállásolt külföldieket. A kis alapterületű, takarítatlan helyiségek nem alkalmasak emberi tartózkodásra, ezért sértik az emberi méltóságot, valamint a legmagasabb szintű testi és lelki egészséghez való jogot – hangsúlyozta Takács Albert, aki arra is felhívta a figyelmet, hogy nem szabályozzák a kényszertartózkodáson lévő külföldiek magatartási normáit, és az is kérdés, hogy ki felelős az ellátásukért.
A nyolcszemélyes, két helyiségből álló ferihegyi tranzitszállást a repülőtér üzemelteti és a Budapesti Határőr Igazgatóság felügyeli. Kovács Iván, a határőrség szóvivője lapunknak elmondta: azért, hogy megfelelő úti okmányok nélkül külföldiek hazánkba érkezhetnek, elsősorban a szállító légitársaságot terheli a felelősség, ellátási kötelezettségük is nekik van. A határőrség az ésszerű biztonsági kockázaton belül, a humanitárius szempontokat figyelembe véve mindenkor igyekszik a hontalanok nálunk töltött idejét megkönnyíteni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.