Szombat hajnalban a Margit híd fölé újonnan kifeszített felső vezeték próbája folyt, amikor az egyik villanyoszlop kitört, és keresztbe dőlt az úttesten. A villamosok csak az Oktogon és a Móricz Zsigmond körtér között közlekednek. A BKV ígéretei szerint a forgalmi rend keddre helyreáll. A Moszkva tér és az Oktogon között villamospótló buszok járnak.
Az új Combino villamosok üzemeltetéséhez a teljes felsővezeték-rendszert ki kellett cserélni, ami viszont súlytöbblettel járt. A jelenlegi felső vezetékek ugyanis a régieknél háromszor nehezebbek. Az úgynevezett keresztsodronyokat – ezek tartják a tulajdonképpeni felső vezetéket – viszont nem cserélték ki, ezek még a régi felső vezeték súlyához voltak méretezve. Az elmúlt hetekben tapasztalt rendkívüli hőség miatt a keresztsodronyok kitágultak, belógtak, így okozva áramszedő-töréseket és a vezetékek leszakadását. A BKV most, az új vezetékek felhúzása után döntött úgy, hogy erősebbre – és nehezebbre – cseréli ki a keresztsodronyokat.
– A BKV nem végezte el a Margit hídon a vezetékeket tartó 28 éves lámpaoszlopok statikai vizsgálatát. Az erősebb sodronyok okozta súlytöbblet miatt egy oszlop megroggyant, ezért a felső vezetéket egy másik, már terhelt oszlophoz kötötték ki. A többletterhelést ez az oszlop már nem bírta ki, ezért tört ki – közölte Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület vezetője. Mint mondta, a Margit hídon akár tucatnyi életveszélyes, a BKV megrendelése következtében túlterhelt oszlop is lehet.
A Margit híd villanyoszlopainak falvastagsága az elmúlt 28 évben az eredeti 8 milliméterről – a korrózió következtében – sok helyütt egyetlen milliméterre csökkent. A szombatihoz hasonló, annál akár súlyosabb kimenetelű baleset tehát bármikor bekövetkezhet. Aba Botond, a közlekedési társaság vezérigazgatója lapunknak elmondta: átmenetileg visszatérnek a könnyebb felső vezetékekhez, amíg át nem ellenőrzik a tartóoszlopokat. Addig azonban a Combinók nem közlekedhetnek.
Kupper András, a Fidesz fővárosi frakcióvezetője elmondta: a felelőtlen előkészítés, a propagandista beruházás most megboszszulja magát. – Az ellenzék szakértőit kizárták a BKV felügyeletéből, tagjaink nem lehetnek jelen a társaság felügyelőbizottságában sem. Demszky Gábor szerint azért, mert a várost vezető koalíció felelőssége a társaság felügyelete. Akkor most vállalják is a felelősséget – tette hozzá kérdésünkre Kupper.
A főpolgármester hétvégi közleményében a BKV Zrt. vezetését tette felelőssé a sokadik körúti üzemzavarért, és vizsgálatot rendelt el az ügyben.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség