Slágergyanús buszlimuzin Csehországból

Sokáig várt a Skoda azzal, hogy bemutassa saját fejlesztésű, kompakt buszlimuzinját. A nálunk nyár végétől kapható Roomster jól átgondolt konstrukciónak tűnik, s ha az alapváltozat ára az ígért hárommillió forint körül marad, valószínű, hogy ez az autó lehet a cseh gyár új slágermodellje.

Jávor József
2006. 07. 27. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Roomster olyan újszerű formai megoldásokat vonultat fel, amitől egy csapásra a cseh gyár legkarakteresebb modelljévé válik; ilyen például a dupla övvonal, vagyis az a megoldás, hogy a meglehetősen magasra húzott orral egy vonalban futó oldalüveg alsó éle az első üléssor mögött majd’ tíz centivel lejjebb kerül. Túl azon, hogy ez kifejezetten ügyes formai geg, a gyakorlatban is hasznosnak bizonyul, hiszen a hátsó ülésen az esetek többségében gyerekek utaznak, akiknek kifejezetten jól jön majd az alacsonyabb övvonal fölött nyíló kilátás.
A Skoda nem bízta a véletlenre a vezetési élményt, hiszen mindjárt hat erőforrással is kínálja az autót. A három dízel- és három benzinmotorból álló palettán (1.4 és 1.9 TDI PD 69, 80 és 104 lóerővel, illetve 1.2, 1.4 és 1.6 64, 85 és 104 lóerő teljesítménnyel) mindenki megtalálja a pénzéhez és igényeihez szabott motort, ráadásul még a kínálat leggyengébb tagjai sem nevezhetők kényszermegoldásnak: mind a 64 lóerős benzines, mind pedig a 69 lóerős dízel megfelelően mozgatja a testes autót. Az ötfokozatú sebességváltó a márkától megszokott módon pontosan és könnyen kapcsolható, az elöl a Fabiából, hátul az első generációs Octaviából származó felfüggesztés pedig szintén korrekt módon teszi a dolgát, így országúton csekély oldaldőléssel és imbolygás nélkül vezethető az autó.
A beltér hamisítatlan Skoda-hangulatot áraszt, annál is inkább, mert a kezelőszervek jó része a Fabiából származik, csak mindent szellősebben helyeztek el. Az ergonómia kiváló, akárcsak az ülések tartása vagy az utastér használhatósága; a pohártartókban, a tágas ajtózsebekben és a dupla kesztyűtartóban minden apró tárgy számára akad megfelelő hely. A hátsó üléssor két szélső, teljes értékű fotelje 150 milliméteren tologatható előre-hátra, emellett pedig mindhárom szegmens – tehát a keskeny középső rész is – előrebuktatható, sőt ki is szerelhető helyéről, vagy a szélsők beljebb tolhatók 11-11 centivel. A csomagtér tehát számtalan módon bővíthető, bár önmagában sem nevezhetjük szűkösnek: legkisebb kapacitása is 450 liter, ami némi átrendezés után 1,78 köbméterig növelhető.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.