A MÁV által szüneteltetni kívánt vasútvonalakon a közlekedők átlagosan négy százaléka használta csak a vasutat. A társaság bevétel-kiesése 5-6 milliárd forint lenne a szüneteltetés miatt, ugyanakkor mintegy 200 milliárd forintot spórolna azzal, ha nem kellene felújítania ezeket a vonalakat – adta hírül az MTI-nek a vasúttársaság. A 942 kilométer hosszú 28 mellékvonalon a MÁV által közölt 6,5 milliárd forint veszteség a vasúttársaság idénre tervezett 80,6 milliárd forintos hiányának csaknem kilenc százaléka. A vonalakon átlagosan 19-en utaztak egy-egy vonatban.
A kormány döntése leginkább az ezer fő alatti településeket érintené, ahol megszűntek a telepített posták, és a tervek szerint önkormányzatok sem működnének. A vasút vezetői most a minisztériummal egyetértésben próbálják bizonygatni, hogy az autóbuszos közlekedés mennyivel előnyösebb. Közlekedésben jártas szakértők rámutatnak: az eddigi, igen felületes vizsgálatok kizárólag a MÁV szempontjaira épülnek. Teljesen irreális ugyanakkor, hogy egy kilométer vasúti pálya felújítása ezeken a vonalakon – a használt, folyóméterenként 54 kilogrammos sínekből – 256,7 millió forintba kerülne. Egy korábbi vizsgálat szerint 400 kilométer szárnyvonal esetében a fajlagos felújítási költség csak 45 millió forint lenne kilométerenként. A megszüntetendő Zalaegerszeg–Rédics vonalon például évente 300 ezer ember utazik vonattal, a pálya meghosszabbításához pedig uniós forrást is igénybe lehetne venni.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség