A magyar parlamenthez és Kóka János miniszterhez fordult Nagykürtös városi önkormányzata, valamint három besztercebányai megyei képviselő, köztük Jámbor László, a Magyar Koalíció Pártja (MKP) politikusa azzal a kéréssel, hogy ne szüntessék meg a Balassagyarmat–Ipolytarnóc szárnyvonalat, mert annak beláthatatlan következményei lennének az Ipoly mentén. Jozef Sauer, Nagykürtös polgármestere szerint akár a térség legnagyobb munkaadója, a Dolina szénbánya csődjét, bezárását is eredményezhetné a magyar kormány megszorító intézkedése.
Jozef Sauer lapunknak nyilatkozva elmondta, tudatosítják, hogy helyi szinten nem tudják megoldani a kérdést, a probléma rendezése érdekében kormányközi egyeztetésre, de legalább a szlovák–magyar vegyes bizottság megállapodására lenne szükség. „A gond az, hogy a szárnyvonal szerves részét képezi a Nagykürtöst Losonccal összekötő vasútvonalnak. Annak az útvonalnak, amelyet a Dolina bánya a kitermelt szén szállítására használ. De veszélybe kerül további két vállalat is, a nagykürtösi PRP fafeldolgozó üzem és egy mezőgazdasági vegyipari cég is, mert ők is szinte kizárólag ezt a vasúti vonalat használják teherfuvarozásra.” A polgármester szerint az a legrosszabb, hogy a döntés olyan gyorsan született meg a magyar kormány részéről, hogy szinte reagálni sem volt lehetőségük a kialakult helyzetre. „Amennyiben a bánya bezár, a régióban sok száz család marad kereseti forrás nélkül” – tette hozzá Jozef Sauer.
Értesüléseink szerint az említett három vállalat a szlovák kormányt, illetve a szakminisztériumot is megkereste panaszával, egyelőre azonban nem kaptak segítséget. A szlovák kormány ugyanis még csak alakulóban van a júniusi parlamenti választások után, várhatóan csak augusztus 1-jén kapja meg munkájához a nemzeti tanács felhatalmazását, addig aligha lehet szó kormány- vagy tárcaközi egyeztetésről a vasúti szárnyvonal megmentése érdekében.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség