Leginkább a szociális menetjegyek után nyújtott árkiegészítési rendszert érintené a tarifareform a szakminisztérium elképzelései szerint. Mint azt Felsmann Balázs, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) infrastruktúráért felelős államtitkára a Volán-társaságok dolgozóit képviselő Közúti Közlekedési Szakszervezet által szervezett tegnapi konferencián közölte, az országos közszolgáltatási hálózatot – beleértve az autóbuszos és a vasúti közlekedést – versenyalapú modell szerint alakítanák át, azaz a társaságok és ezen belül az útvonalak fenntartásának eredményessége lenne a leginkább meghatározó szempont. Elmondta: a helyközi közlekedés átszervezése nem vasútellenes, a tervezett 28 vonalon azért számolnák fel a vasúti személyszállítást, mert azokban a régiókban az autóbusz-közlekedést olcsóbb fenntartani. Ezzel együtt bizonyos útvonalakon – főleg, ahol átépülnek a pályák – a vasúti közszolgáltatást részesítik majd előnyben, így ebben a tekintetben megszűnne a párhuzamos közlekedés. Üzleti alapon azonban lesz lehetőség mindkét közlekedési forma fenntartására, ha erre megvan a kereslet – mondta az államtitkár.
A fogyasztói árkiegészítés mértékének meghatározásakor a tárca elképzelése szerint azt a költségszintet térítenék meg a szociális jegyek után a közlekedési társaságoknak, amely nullszaldót, vagyis hiány nélküli gazdálkodást eredményez. A támogatási normatívát azonban maximálnák: ennek leginkább a 2012-es piaci liberalizáció esetén lesz jelentősége, hiszen akkor az állam térségi koncessziós pályázatokat ír ki a regionális autóbuszos közszolgáltatási személyszállítás lebonyolítására, és minden bizonnyal nagyobb eséllyel indul a tenderen az a cég, amelyik kevesebb állami kiegészítést igényel. Ugyancsak idetartozik, hogy a menetdíjak meghatározásakor minőségi szolgáltatás esetén – például légkondicionált jármű közlekedtetésekor – a közlekedési társaságok módosíthatják majd tarifáikat.
A tervek között szerepel az is, hogy a közszolgáltatás intézményét is átalakítaná a minisztérium: a települések esetében meghatároznák ugyanis azt a minimális lélekszámot, ami alatt nem lenne kötelező a közszolgáltatás biztosítása, tehát egy tanyára vagy egy aprófaluba se Volán-járat, se vonat nem járna. A piacnyitást nemcsak a tarifareform előzné meg, hanem a Volánok regionális szintű átszervezése, azaz a jelenlegi 24 társaságnál kevesebb működne.
Olasz magántőke. Az olasz történelemben először a magántőke is beszállhat a vasútba és a postába – jelentette be a minap az olasz gazdasági miniszter. Ennek lehetővé tételére törvénytervezetet készítenek elő, amelyet szeptemberben terjesztenek a parlament elé – jelentette az MTI.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség