Változások a MÁV vezetésében

Személyi változások várhatók a MÁV Zrt. vezetésében, a központi irányításban „vízfejapasztás” címén 30 százalékos lesz a leépítés. Az viszont még tisztázatlan, hogy a 2002-es kormányváltás után az olajiparból a MÁV vezetésébe került apparátust vagy az elmúlt négy évben erősen megfogyatkozott vasutas szakmai vezetői réteget építik-e le.

Putsay Gábor
2006. 07. 19. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kezdődik a Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter által előszeretettel hangoztatott „vízfejapasztás” a MÁV-nál, ami elsősorban a központi vezetést és az adminisztrációt érinti. Értesüléseink szerint a MÁV elnöki posztján is változás lesz, ugyanis Gaál Gyula távozhat a társaság igazgatóságának éléről. Gaál helyett elnök-vezérigazgatóként információink szerint a miniszter bizalmi embere, Heiczinger István jelenlegi általános vezérigazgató-helyettes az egyik esélyes. Ugyancsak felmerült MÁV elnökként Kugler Flóriánnak, a társaság nemrég távozott humánpolitikai vezérigazgató-helyettesének a neve is, ám az ő megbízatását Heiczinger nem tartja elfogadhatónak. A MÁV tegnapi igazgatósági ülésén az is napirendre került, hogy négy helyett két vezérigazgató-helyettesi poszt marad a társaságnál. Kugler Flóriánt egyébként július 8-án, a vasutasnapon a Vígszínházban tartott ünnepségen a Vasúti Szolgálatért Aranyérem kitüntetésben részesítették.
Az átalakítás keretében 30 százalékkal csökkentik a központi vezetés létszámát, 8568 főből 6000 maradnak. Az viszont még nem világos, hogy milyen vezetőket bocsátanak el a MÁV-tól: a 2002-es kormányváltás után az olajiparból a MÁV élére került vezetői réteget, vagy az elmúlt négy esztendőben erőteljesen megfogyatkozott, vasutas-képesítéssel és jelentős szakmai múlttal rendelkező gárdát. Az SZDSZ irányítású tárcához tartozó MÁV-nál már 2002-ben megkezdődött a „vasút-korszerűsítés”, ekkor kerültek a MÁV élére, idővel a többi vezetői posztra az olajiparból jövő emberek, így Mándoki Zoltán vezérigazgató és Kugler Flórián.
Jelenleg a MÁV igazgatóságában egyetlen vasutas végzettséggel vagy szakképesítéssel rendelkező ember sincs. A 2002-ben megkezdett átalakítás következtében 11 ezer mellett újabb 2500 fővel csökken a MÁV létszáma 2006 végéig, a 2003-as 33 milliárd forint veszteség 2005 végére 80,6 milliárd forintra emelkedett, miközben a MÁV saját tőkéje mára szinte elfogyott. Ezért van többek között szükség az önálló társaságba szervezett MÁV Cargo Zrt. értékesítésére. A MÁV átalakítása olyan szintet ért el, hogy a 4 évvel ezelőtti 13 főosztály helyett jelenleg 47 működik, a 42 osztályból pedig 145 lett. A csőd szélén táncoló MÁV közel 100 személyi használatú gépkocsit üzemeltet a 3 évvel ezelőtti 7 jármű helyett. A MÁV felső vezetésének javadalmazása jelentős reformon esett át, a jövedelmek az üzleti szférában is irigylésre méltóak. A szolgáltatási színvonal eközben csökkent. A miniszter által a bejelentett szárnyvonalbezárásoknak többek között az adta meg a kezdő lökést, hogy 2003 tavaszán az utazóközönség tájékoztatása nélkül műszaki problémákra hivatkozva egyik napról a másikra kivonta a MÁV a forgalomból az összes Bz-motorvonatot, s 500 településen a Volán vállalta át időlegesen a személyszállítást.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.