Kezdődik a Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter által előszeretettel hangoztatott „vízfejapasztás” a MÁV-nál, ami elsősorban a központi vezetést és az adminisztrációt érinti. Értesüléseink szerint a MÁV elnöki posztján is változás lesz, ugyanis Gaál Gyula távozhat a társaság igazgatóságának éléről. Gaál helyett elnök-vezérigazgatóként információink szerint a miniszter bizalmi embere, Heiczinger István jelenlegi általános vezérigazgató-helyettes az egyik esélyes. Ugyancsak felmerült MÁV elnökként Kugler Flóriánnak, a társaság nemrég távozott humánpolitikai vezérigazgató-helyettesének a neve is, ám az ő megbízatását Heiczinger nem tartja elfogadhatónak. A MÁV tegnapi igazgatósági ülésén az is napirendre került, hogy négy helyett két vezérigazgató-helyettesi poszt marad a társaságnál. Kugler Flóriánt egyébként július 8-án, a vasutasnapon a Vígszínházban tartott ünnepségen a Vasúti Szolgálatért Aranyérem kitüntetésben részesítették.
Az átalakítás keretében 30 százalékkal csökkentik a központi vezetés létszámát, 8568 főből 6000 maradnak. Az viszont még nem világos, hogy milyen vezetőket bocsátanak el a MÁV-tól: a 2002-es kormányváltás után az olajiparból a MÁV élére került vezetői réteget, vagy az elmúlt négy esztendőben erőteljesen megfogyatkozott, vasutas-képesítéssel és jelentős szakmai múlttal rendelkező gárdát. Az SZDSZ irányítású tárcához tartozó MÁV-nál már 2002-ben megkezdődött a „vasút-korszerűsítés”, ekkor kerültek a MÁV élére, idővel a többi vezetői posztra az olajiparból jövő emberek, így Mándoki Zoltán vezérigazgató és Kugler Flórián.
Jelenleg a MÁV igazgatóságában egyetlen vasutas végzettséggel vagy szakképesítéssel rendelkező ember sincs. A 2002-ben megkezdett átalakítás következtében 11 ezer mellett újabb 2500 fővel csökken a MÁV létszáma 2006 végéig, a 2003-as 33 milliárd forint veszteség 2005 végére 80,6 milliárd forintra emelkedett, miközben a MÁV saját tőkéje mára szinte elfogyott. Ezért van többek között szükség az önálló társaságba szervezett MÁV Cargo Zrt. értékesítésére. A MÁV átalakítása olyan szintet ért el, hogy a 4 évvel ezelőtti 13 főosztály helyett jelenleg 47 működik, a 42 osztályból pedig 145 lett. A csőd szélén táncoló MÁV közel 100 személyi használatú gépkocsit üzemeltet a 3 évvel ezelőtti 7 jármű helyett. A MÁV felső vezetésének javadalmazása jelentős reformon esett át, a jövedelmek az üzleti szférában is irigylésre méltóak. A szolgáltatási színvonal eközben csökkent. A miniszter által a bejelentett szárnyvonalbezárásoknak többek között az adta meg a kezdő lökést, hogy 2003 tavaszán az utazóközönség tájékoztatása nélkül műszaki problémákra hivatkozva egyik napról a másikra kivonta a MÁV a forgalomból az összes Bz-motorvonatot, s 500 településen a Volán vállalta át időlegesen a személyszállítást.
Mazsihisz: A magyar zsidó közösség döbbenten áll a brutális támadás előtt















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!