Elkészült az amerikai közlekedésbiztonsági hivatal jelentése a múlt vasárnap ötven emberrel a fedélzetén lezuhant amerikai repülőgép balesetéről. Az iratból kiderült, a Kentucky állambeli Lexington Blue Grass repülőterének légi irányítói és az amerikai légiközlekedési hatóság is hibázott a felszállásnál – írta a CNN. Miként megírtuk: a Comair légitársaság CRJ–100-as típusú utasszállító repülőgépe negyvenhét utassal és háromtagú legénységgel indult útnak Atlantába, amikor helyi idő szerint vasárnap délelőtt kevéssel felszállás után a repülőtér melletti erdőre zuhant. Negyvenkilencen életüket vesztették, az egyetlen túlélő James Polehinke, a másodpilóta, aki még tegnap válságos állapotban volt.
A baleset nyilvánvaló oka az volt, hogy a gép a Blue Grass rövidebb, 1050 méter hosszú kifutópályáján startolt, a kétszer hosszabb, 2100 méteres helyett. A rövidebb betoncsík kereskedelmi járatok kiszolgálására nem alkalmas. Szakértők úgy vélték, egy ilyen repülőgépnek legalább 1350 méter nekifutásra van szüksége ahhoz, hogy biztonságos felszállósebességet érjen el. A jelentés szerint az amerikai légiközlekedési hatóság nem két, hanem csak egy légi irányítót állított szolgálatba. A mulasztást a szervezet is elismerte. Az egyetlen légi irányító ugyan a hosszabb kifutópályára küldte a gépet, de ezután hátat fordított a repülőtérnek. Ha figyelt volna, időben értesítheti tévedéséről a gép pilótáját.

Megkínoztak egy nőt a pátrohai horrorházban