Álom Lexus-kivitelben

Tizenhét évvel ezelőtt az LS modellel vette kezdetét a Lexus diadalmenete, a mostani, negyedik generáció pedig minden szempontból szuperlatívusz: minden idők legalaposabban előkészített LS-e a valaha volt legköltségesebb fejlesztési projekt eredményeként látott napvilágot.

Jávor József
2006. 08. 24. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Minden fődarabjában megújult közvetlen elődjéhez képest a Lexus LS 460 – a japán tervezőcsapat tehát tiszta lappal indult. A szinte külön életet élő motorháztető, a megszokottól eltérő metszési pontoktól átfutó, messze elnyújtott lámpatestek vadonatúj autót rajzolnak, csak a masszív orr és a sziluett idézi az előző generációt.
Talán mondani sem kell, hogy minden eddiginél tökéletesebb nyolchengeres erőforrást szerkesztettek az elődjénél mindössze 15 milliméterrel hosszabb, ám negyvenöttel szélesebb autó orrába. A márka hagyományos értéke az elképesztő akusztikai komfort, és az új modell ezen a téren is képes volt újat alkotni: a gyártási folyamat végén minden egyes motort terhelés alá helyeznek, és sztetoszkóppal vizsgálnak meg, hogy a tökéletesen rezgésmentes futás mellett a Lexusra jellemző hangszínt is garantálják.
Az autó persze nemcsak a zajkomfortban jeleskedik, hanem számtalan egyéb módon kényezteti a vezetőt. Akadályfelderítő rendszere a sávelhagyást aktívan gátló, önállóan ellenkormányzó berendezés sztereokamerája mellett az adaptív tempomat radarját is alkalmazza, és amennyiben a kormány mögött elhelyezett, az arc szimmetriáját érzékelő infravörös egység úgy érzékeli, hogy a sofőr veszélyhelyzetben oldalra tekint, hangjelzéssel vagy enyhe fékezéssel riaszt. Az aktív és passzív utasvédelmi rendszereket a közelgő ütközésre felkészítő rendszer hátra is figyel, így még hatékonyabban véd a ráfutásos balesetekben fenyegető nyaksérülések ellen.
Amint a japán gyártótól megszokhattuk, az elképesztően gazdag alapfelszereltségű LS extralistája igen tömör, ugyanakkor rendkívül vonzó is. Olyan tételekkel találkozhatunk itt, mint a 19 hangszórós, 7.1 csatornás Mark Levinson hifi vagy a motoros állítású, hűthető fotelekből, kétoldali hátsó klímavezérlésből, távműködtetésű napvédő rolókból, valamint mini hűtőszekrényből álló utascsomag – ez a két rendszer együttesen garantálja, hogy hátul utazni éppen olyan páratlan élmény lesz, mint a vezetőülésben.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.