Botrány készül az M7-es tenderén

Úgy tűnik, ismét politikai és nem szakmai döntés meghozatalára készül a Nemzeti Autópálya Zrt. Nem kizárt, hogy az állami autópálya-társaság nem a legkedvezőbb ajánlatot adó útépítő céget, hanem egy másik – ki tudja, milyen érdekek alapján kiválasztott – vállalkozást részesít előnyben. Egy korábbi esetben a miniszter távozásához vezetett a részrehajlás.

Munkatársunktól
2006. 08. 01. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bár a Vegyépszer és a Betonút konzorciuma nyerte az árversenyt az M7-es Balatonkeresztúrt Nagykanizsával összekötő szakaszának építésére kiírt tenderen – írta meg a Népszabadság – mégsem biztos, hogy a balatoni sztráda 36 kilométerének építésére e páros kap majd megbízást. A lap úgy tudja, a Nemzeti Autópálya (NA) Zrt. szakértői több konzorcium pályázati anyagában hibát találtak, így kizárások is várhatók. Reményik Kálmán, a társaság elnök-vezérigazgatója tájékoztatása szerint a bírálóbizottság akár már ma közzéteheti, hogy műszaki és jogi szempontból mely ajánlatok alkalmasak, hogy mely pályázókat kell kizárni, illetve melyik kivitelezőt sorolják első helyre.
Az M7-es Balatonkeresztúr– Nagykanizsa közötti sztráda megépítésére, illetve tervezésére május 31-ig adhattak ajánlatot a kivitelezők. Az NA Zrt. többször változtatott a kiírási feltételeken. Költségcsökkentés céljából kevesebb műtárgyat – hidat, lehajtót és aluljárót – kell megépíteni az új szakaszon. Az árversenyt a Vegyépszer–Betonút konzorciuma nyerte 41,4 milliárd forinttal. A Strabag és Hídépítő konzorciuma 41,74, a Granit–Doprostav 41,741, a Porr–Viadom–Terrag–Asdag 43,8, a Bilfinger–Swietelsky 45,698, az Egut–Debmut 48,8 milliárdos ajánlatot tett.
Ha igaznak bizonyulnak a kormány közeli Népszabadság értesülései, és nem a legkedvezőbb ajánlatot tevő építheti az autópályát, annak politikai következményei lehetnek. Két évvel ezelőtt egy hasonló ügy a szakminiszter bukásához vezetett. 2004 nyarán az M6-os autópálya Érd és Dunaújváros közötti szakaszának megépítésére írt ki koncessziós pályázatot a gazdasági tárca. Csillag István miniszter – hivatali idejének utolsó pillanatában, 2004. július 30-án – azt az M6DA konzorciumot hozta ki győztesnek, amelynek tagjai gyakorlatilag semmilyen magyarországi referenciát nem tudtak felmutatni. Medgyessy Péter miniszterelnök néhány nappal később leváltotta a minisztert.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.