Bár a Vegyépszer és a Betonút konzorciuma nyerte az árversenyt az M7-es Balatonkeresztúrt Nagykanizsával összekötő szakaszának építésére kiírt tenderen – írta meg a Népszabadság – mégsem biztos, hogy a balatoni sztráda 36 kilométerének építésére e páros kap majd megbízást. A lap úgy tudja, a Nemzeti Autópálya (NA) Zrt. szakértői több konzorcium pályázati anyagában hibát találtak, így kizárások is várhatók. Reményik Kálmán, a társaság elnök-vezérigazgatója tájékoztatása szerint a bírálóbizottság akár már ma közzéteheti, hogy műszaki és jogi szempontból mely ajánlatok alkalmasak, hogy mely pályázókat kell kizárni, illetve melyik kivitelezőt sorolják első helyre.
Az M7-es Balatonkeresztúr– Nagykanizsa közötti sztráda megépítésére, illetve tervezésére május 31-ig adhattak ajánlatot a kivitelezők. Az NA Zrt. többször változtatott a kiírási feltételeken. Költségcsökkentés céljából kevesebb műtárgyat – hidat, lehajtót és aluljárót – kell megépíteni az új szakaszon. Az árversenyt a Vegyépszer–Betonút konzorciuma nyerte 41,4 milliárd forinttal. A Strabag és Hídépítő konzorciuma 41,74, a Granit–Doprostav 41,741, a Porr–Viadom–Terrag–Asdag 43,8, a Bilfinger–Swietelsky 45,698, az Egut–Debmut 48,8 milliárdos ajánlatot tett.
Ha igaznak bizonyulnak a kormány közeli Népszabadság értesülései, és nem a legkedvezőbb ajánlatot tevő építheti az autópályát, annak politikai következményei lehetnek. Két évvel ezelőtt egy hasonló ügy a szakminiszter bukásához vezetett. 2004 nyarán az M6-os autópálya Érd és Dunaújváros közötti szakaszának megépítésére írt ki koncessziós pályázatot a gazdasági tárca. Csillag István miniszter – hivatali idejének utolsó pillanatában, 2004. július 30-án – azt az M6DA konzorciumot hozta ki győztesnek, amelynek tagjai gyakorlatilag semmilyen magyarországi referenciát nem tudtak felmutatni. Medgyessy Péter miniszterelnök néhány nappal később leváltotta a minisztert.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség