Combi-nó!

Olvasónktól
2006. 08. 17. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nekem semmi bajom a Combinóval, de azért javasolom valakinek, hogy a név megváltoztatására írjanak ki pályázatot. Ez már több alkalommal eredményes volt. A Combino név ugyanis valamiféle combinációra utal, pl. közlekedés és problémák kombinációja, vagy közlekedés és kényelmetlenség stb. Inkább illene hozzá a Góliát név.
Pedig kényelmetlenségről szó sincs. A belépő peron tágas-nyájas. A vijjogó hangra nem kell ügyet vetni, az csak a leszállóknak szól, és erőteljesen jelzi, hogy kilépnek a vad és zord körútra, ahol az utassal bármi megeshet. A belépőtérben viszont mindjárt ott a kényelmes (?) szék. A szeretet jegyében az utas hamarosan ölébe vehet egy másik utast. A jármű igen erős motorral rendelkezik, és a frekvenciaszabályzó is kiválóan működik. A jármű indul és fékez, mint a parancsolat, az utasok meg repkednek előre-hátra. Persze az utasok is kapaszkodhatnának, ha volna mibe.
Egyesek klímaberendezésről beszélnek. Minek? Nincs arra szükség. Csak magasra kell nőni és az ablak légáramlatában hűsölhet a legalább 230-240 cm magas személy. Persze az alacsonyabb ember, főleg az ülés védelmében nem érzi a fenti áramlatot. Kellett nekem is leülni, jól megizzadtam. Viszont rájöttem, alul is kellene nyíló részt beépíteni, vagy az ablakot a keretben egyszerűen megfordítani, és a fix részt felülre tenni. Ám a jelenlegi öreg villamoson alkalmazott megoldás is szóba jöhetne, arra nem panaszkodott senki. Másrészről a klíma bevált a svéd Volvo buszon, pedig annak is primitív a kialakítása.
Csak a székek és a járműben történő közlekedés okozhat problémát: a motor ugyanis a padló alatt nem fért el, így az utastérben kellett elhelyezni. Ott még sikerült a kerék felett két személynek ülést is kialakítani. Ebben a szűk folyosóban viszont csak egy személy fér el. Hogyan fognak itt közlekedni a forgó rész felé babakocsival? És hol van a kismamaülés, babakocsi-tároló rész? Talán a Ganz jobban megoldotta volna mindezeket a kialakítást érintő észrevételeket. Persze a magyar munkaerő nem képes ilyen (alacsony) szintű munkára. Jobb is, ha felszámolják a magyar céget.
Dr. Pásztor Pál, Budapest

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.