Nekem semmi bajom a Combinóval, de azért javasolom valakinek, hogy a név megváltoztatására írjanak ki pályázatot. Ez már több alkalommal eredményes volt. A Combino név ugyanis valamiféle combinációra utal, pl. közlekedés és problémák kombinációja, vagy közlekedés és kényelmetlenség stb. Inkább illene hozzá a Góliát név.
Pedig kényelmetlenségről szó sincs. A belépő peron tágas-nyájas. A vijjogó hangra nem kell ügyet vetni, az csak a leszállóknak szól, és erőteljesen jelzi, hogy kilépnek a vad és zord körútra, ahol az utassal bármi megeshet. A belépőtérben viszont mindjárt ott a kényelmes (?) szék. A szeretet jegyében az utas hamarosan ölébe vehet egy másik utast. A jármű igen erős motorral rendelkezik, és a frekvenciaszabályzó is kiválóan működik. A jármű indul és fékez, mint a parancsolat, az utasok meg repkednek előre-hátra. Persze az utasok is kapaszkodhatnának, ha volna mibe.
Egyesek klímaberendezésről beszélnek. Minek? Nincs arra szükség. Csak magasra kell nőni és az ablak légáramlatában hűsölhet a legalább 230-240 cm magas személy. Persze az alacsonyabb ember, főleg az ülés védelmében nem érzi a fenti áramlatot. Kellett nekem is leülni, jól megizzadtam. Viszont rájöttem, alul is kellene nyíló részt beépíteni, vagy az ablakot a keretben egyszerűen megfordítani, és a fix részt felülre tenni. Ám a jelenlegi öreg villamoson alkalmazott megoldás is szóba jöhetne, arra nem panaszkodott senki. Másrészről a klíma bevált a svéd Volvo buszon, pedig annak is primitív a kialakítása.
Csak a székek és a járműben történő közlekedés okozhat problémát: a motor ugyanis a padló alatt nem fért el, így az utastérben kellett elhelyezni. Ott még sikerült a kerék felett két személynek ülést is kialakítani. Ebben a szűk folyosóban viszont csak egy személy fér el. Hogyan fognak itt közlekedni a forgó rész felé babakocsival? És hol van a kismamaülés, babakocsi-tároló rész? Talán a Ganz jobban megoldotta volna mindezeket a kialakítást érintő észrevételeket. Persze a magyar munkaerő nem képes ilyen (alacsony) szintű munkára. Jobb is, ha felszámolják a magyar céget.
Dr. Pásztor Pál, Budapest

Dől a lé a Republikonhoz, Horn Gáborék Brüsszelből is kapnak támogatást