Kritikus helyzetben van a magyar vasúttársaság, amit az utóbbi időben a pénzügyi ellehetetlenülés, a vezetési válságok és az elbocsátások jellemeznek – közölte Fónagy János, a Fidesz országgyűlési képviselője tegnapi sajtótájékoztatóján. Az Orbán-kormány közlekedési minisztere azért kondította meg a vészharangot, mert a cég a napokban írt ki pályázatot újabb 55 milliárd forintnyi hitel felvételére, miközben 2005 augusztusa óta a MÁV hitelállománya 182-ről 331,5 milliárd forintra duzzadt, a cég jegyzett tőkéje pedig 270-ről húszmilliárd forintra apadt. – A magyar vasút helyzete nem csupán vállalati vagy pénzügyi kérdés, hanem nemzeti ügy. Arra kérjük a kormányt, hogy a MÁV-ot ekként kezelje, és ne csak az üzleti eredmény javítására, hanem a szolgáltatás színvonalának emelésére törekedjen – fogalmazott Fónagy János. Hozzátette: e területen fontos a nemzeti konszenzus megteremtése. Bár a kormány korábban elzárkózott a Fidesz javaslatai elől, az ellenzéki párt továbbra is kész részt venni a gondok megoldását szolgáló együttműködésben – hangsúlyozta a képviselő. Rámutatott: korábban a nyugat-európai állami vasúttársaságok is átestek hasonló kríziseken, és a válságból való kilábalást az tette lehetővé, hogy közszolgáltatásként fogták fel a személyszállítás működtetését.
– A kormány ténykedését az előkészítetlenség és a kapkodás jellemzi, amit jól mutat, hogy a felszámolásra ítélt 28 szárnyvonal között akad olyan is, amit a Nemzeti fejlesztési terv vagy a kormányprogram fejleszteni akar – jelentette ki Fónagy János, aki szerint a peronjegy esetleges bevezetése, a mellékvonalak bezárása és a MÁV Cargo tervezett értékesítése sem oldaná meg a vasút problémáját. Az ezekből származó összbevétel ugyanis alig több mint százmilliárd forint, ami az adósság negyedének felel meg.
A vasúttársaság eladósodására utalhat az a tegnapi hír is, miszerint eredmény született a MÁV folyószámlahitel-felvételére kihirdetett közbeszerzési tenderén. A cég több csomagra bontva összesen ötmilliárd forintnyi folyószámlahitelhez kívánt jutni, értékelhető ajánlatot végül 3,5 milliárd forintra kapott. A nyertes a Raiffeisen Bank, amely a vasúttársaság tájékoztatása szerint különösen kedvező feltételekkel biztosítja ezt az összeget.
Megható üzenettel búcsúzott az élettől és rajongóitól az ismert amerikai színész















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!