Csökkent az autóvásárlási kedv hazánkban

Nagy Ottó
2006. 08. 08. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ma Magyarországon a 18–29 évesek mintegy ötöde tervezi, hogy új személygépkocsit vásárol az elkövetkezendő egy-két évben – derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet és a Szonda Ipsos PMX nevű kutatásának legfrissebb adataiból. Jelenleg a magyar háztartások mintegy 44 százalékában van személygépkocsi. Ez az érték csak hajszálnyival magasabb az öt évvel ezelőtt mért 43 százalékos adatnál. A háztartások 11 százaléka tervezi, hogy az elkövetkező egy-két évben beruház egy új autóba. 2000-ben viszont még a megkérdezettek 15 százaléka számolt be vásárlási tervekről.
Legnagyobb arányban a 18–29 éves fiatalok nyilatkoztak úgy, hogy új autót szeretnének vásárolni. Körükben a legbizonytalanabb a várható jövedelem alakulása, így nem biztos, hogy tényleg ők lesznek a legfontosabb célcsoportjai az autós hirdetéseknek. A nyugdíjasok mindössze 23 százalékánál találhatunk személygépjárművet, míg a 40–49 éves korcsoport esetében beszélhetünk ebből a szempontból a legmagasabb (mintegy 54 százalékos) arányról. Jellemző azonban, hogy a nyugati trendekkel ellentétben az autóval rendelkező magyar háztartások 87 százalékának csak egy kocsija van, s csupán 13 százalék a két vagy több autót is tulajdonló háztartások aránya. Ez a teljes lakosságra vetítve mindössze hat százalékot jelent.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.