Ma Magyarországon a 18–29 évesek mintegy ötöde tervezi, hogy új személygépkocsit vásárol az elkövetkezendő egy-két évben – derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet és a Szonda Ipsos PMX nevű kutatásának legfrissebb adataiból. Jelenleg a magyar háztartások mintegy 44 százalékában van személygépkocsi. Ez az érték csak hajszálnyival magasabb az öt évvel ezelőtt mért 43 százalékos adatnál. A háztartások 11 százaléka tervezi, hogy az elkövetkező egy-két évben beruház egy új autóba. 2000-ben viszont még a megkérdezettek 15 százaléka számolt be vásárlási tervekről.
Legnagyobb arányban a 18–29 éves fiatalok nyilatkoztak úgy, hogy új autót szeretnének vásárolni. Körükben a legbizonytalanabb a várható jövedelem alakulása, így nem biztos, hogy tényleg ők lesznek a legfontosabb célcsoportjai az autós hirdetéseknek. A nyugdíjasok mindössze 23 százalékánál találhatunk személygépjárművet, míg a 40–49 éves korcsoport esetében beszélhetünk ebből a szempontból a legmagasabb (mintegy 54 százalékos) arányról. Jellemző azonban, hogy a nyugati trendekkel ellentétben az autóval rendelkező magyar háztartások 87 százalékának csak egy kocsija van, s csupán 13 százalék a két vagy több autót is tulajdonló háztartások aránya. Ez a teljes lakosságra vetítve mindössze hat százalékot jelent.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség