Dobrev különös elszámolása

Munkatársunktól
2006. 08. 03. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Gyurcsány Ferenc miniszterelnök felesége, Dobrev Klára az amerikai first ladyvel példálózott, amikor a Manager magazinban arról kérdezték, mekkora összeget fordítanak az adófizetők pénzéből a szerepléseire, és hogyan válnak el hivatali kötelességei és magánelfoglaltságai. Kiderült: Laura Bushsal ellentétben Dobrevnek nincs munkaköri leírása. Ugyanakkor szerinte „pontosan lehet tudni, hogy kinek, milyen céllal, mennyit fizettünk” a protokoll- és diplomáciai feladatai teljesítése során. Ám a magazin kérdésére sem Dobrev Klára, sem a Miniszterelnöki Hivatal nem adott felvilágosítást a konkrét összegekről.
Annyi kiderült, a kancellárián egy teljes állású munkatárs tölti munkaideje jó részét azzal, hogy Dobrev Klára sajtóját, postáját és az egyes rendezvényeken vállalt fővédnökségeivel kapcsolatos tennivalókat ellássa. Ezenkívül csak annyit árultak el, hogy a miniszterelnök rendelkezésére álló protokollkeret egy-másfél százalékát használják fel a miniszterelnök feleségére. Ismeretes: Dobrev Klára nyilvános szerepléseit szorosan összehangolják Gyurcsány Ferencével, és azokat a kancellária sajtóosztálya koordinálja. Férje politikai szerepléseit aktívan támogatja. Dobrev kuratóriumi elnöke és arca az Egészséges Településekért Alapítványnak, amely férje cégétől, az Altus Rt.-től kapott ingyenirodát (az alapítványi támogatásért adókedvezmény vehető igénybe). A kancellária sajtósai koordinálták azt a kampányt is, amelyben Dobrev Klára alapítványa nevében iskolákat látogatott végig. A Manager magazin megjegyzi, hogy az alapítvány a legnagyobb magyarországi cégektől évente több tíz millió forintos bevételhez jut.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.