Beemelték szombaton a kivitelezők a Dunaújvárosnál épülő új dunai átkelő mederhídjának utolsó elemét, így az összességében 10 600 tonnás szerkezetet a folyó két partján lévő pillérekre lehet helyezni.
Erre az ősz folyamán kerül sor, az új átkelőt várhatóan jövő év nyarán adja át a kivitelezéssel megbízott Dunúj-híd konzorcium. A beruházás meghatározó eleme a 308 méter hosszú, függesztőkábeles, kosárfül alakú mederhíd acélszerkezetének összeszerelése. A Duna bal partján épülő mederhidat nyolc, egyenként 1600 tonna teherbírású bárkával úsztatják majd a dunai pillérekre – ez idő alatt ezen a szakaszon hajózási zárlat lesz a Dunán.
Mivel a tél beálltával már nem lehet jelentős építési munkákba kezdeni, vélhetőleg jövő tavaszszal kerül sor a híd szigetelésére, a burkolatok elkészítésére és a korrózióvédelmi munkákra, majd leterítik a kétszer két forgalmi sávos autópálya aszfaltszőnyegét.
Az új átkelőt a konzorciumnak a szerződés szerint 2006. november 30-án kellene átadnia, időarányosan eddig a Duna két partján épülő ártéri hidak szerkezetei készültek el. A mederhíd építését leginkább az évközbeni árvíz hátráltatta, így az őszre tervezett munkálatok jövő tavaszra csúsztak. Az átadási időpont végleges dátumáról a konzorcium még nem egyezett meg a beruházó Nemzeti Autópálya Zrt.-vel, jelenleg ez ügyben zajlanak a tárgyalások. Az egyeztetéskor nehézséget jelent, hogy a beruházó az időjárásból adódó késedelmet nem fogadja el, általában csak a kisajátítási, illetve területszerzések miatti problémákat lehet érvényesíteni a megrendelőnél. Mint azt a konzorcium illetékesétől a helyszínen megtudtuk, a tavaszi árvíz levonulta után a munkaterületet újból meg kellett építeniük, a Budapesten, illetve Csepelen készült hídelemeket is csak a tervezettnél később tudták a helyszínre szállítani.
Az új Duna-híddal együtt készül el az M8-as autópálya első szakasza, amely a 6-os és az 51-es számú főutakat köti majd össze.

Gulyás Gergely: Példátlanul nagy az érdeklődés a Voks 2025 iránt