A Citroën a már meglévő, ötüléses Xsara Picasso és a tágas, nyolcüléses C8, a francia gyár másik buszlimuzinja mellett most egy harmadik egyterűt is felvett kínálatába – kompakt méretekkel és hét teljes értékű üléssel. A C4 Picasso fejlesztése során a francia formatervezők komoly kihívás elé álltak: úgy kellett megalkotniuk az új modell karosszériáját és belterét, hogy megőrizzék a C4-es család egyéni, semmi mással össze nem téveszthető jellegét, ugyanakkor azt is egyértelművé kellett tenniük, hogy ez a Picasso önálló modell, nem pedig csupán egy kompakt autó nagyobbra méretezett változata.
A dizájnerek megtartották az autó egyik legjellemzőbb – és egyben legpraktikusabb – formai elemét, az erősen döntött, hatalmas felületű szélvédőt és az azt kétoldalt kiegészítő nagy, háromszögletű ablakokat. Ez a megoldás széles panorámát nyújt, és praktikus megoldást jelent egy tipikus buszlimuzinos problémára, amikor a rendkívül vastag A oszlop túlságosan nagy helyet takar ki a vezető látószögéből. Az autó elejét mégsem ez a megoldás uralja, hanem a kompakt modellcsalád stílusában megformált orr: az első légbeömlők, az embléma kialakítása és nem utolsósorban a hatalmas, áttetsző burájú lámpatestek. Ez a dizájnirányzat arra a régi igazságra épül, hogy a markánsan letisztult formák a legszebbek; vessünk csak egy pillantást arra a vonalra, amelyik az első ködlámpától törés nélkül fut fel az autó tetejére, egészen a farig, és azonnal megértjük, miért is érezzük már első pillantásra olyan dinamikusnak ezt az autót.
Persze a külcsín akkor igazán értékes, ha az ott meghatározott stílus a kocsibelsőben is folytatódik. A C4 Picasso utasait a beltérben is azok a formai elemek veszik körül, amelyek már akkor megragadták fantáziájukat, amikor először rápillantottak az autóra. A vezetőtér kialakítása teljesen újszerű: nincs hagyományos középkonzol, így a tér elöl teljesen nyitott; az elektronikusan vezérelt kézi vagy az automata sebességváltó karja a kormány mögött kapott helyet. A kezelőszervek a rögzített középrészű kormánykeréken kaptak helyet, a légkondicionáló berendezés gombjait pedig a műszerfal két szélén helyezték el, hogy az utasok is közvetlenül hozzáférjenek. Mindennek haszna túlmutat az esztétikus látványon, hiszen a felszabaduló helyre négy nagyméretű, zárt rakodóhely kerülhetett.

Brutális karambol, lezárták a főutat