Hétüléses kompakt buszlimuzin a Citroëntől

Várhatóan alaposan felkavarja majd az autópiacot a Citroën vadonatúj, hétüléses kompakt egyterűjének megjelenése. A második Picasso a látványos formatervű és innovatív technikájú C4-sorozatra épül.

Nagy Károly
2006. 08. 24. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Citroën a már meglévő, ötüléses Xsara Picasso és a tágas, nyolcüléses C8, a francia gyár másik buszlimuzinja mellett most egy harmadik egyterűt is felvett kínálatába – kompakt méretekkel és hét teljes értékű üléssel. A C4 Picasso fejlesztése során a francia formatervezők komoly kihívás elé álltak: úgy kellett megalkotniuk az új modell karosszériáját és belterét, hogy megőrizzék a C4-es család egyéni, semmi mással össze nem téveszthető jellegét, ugyanakkor azt is egyértelművé kellett tenniük, hogy ez a Picasso önálló modell, nem pedig csupán egy kompakt autó nagyobbra méretezett változata.
A dizájnerek megtartották az autó egyik legjellemzőbb – és egyben legpraktikusabb – formai elemét, az erősen döntött, hatalmas felületű szélvédőt és az azt kétoldalt kiegészítő nagy, háromszögletű ablakokat. Ez a megoldás széles panorámát nyújt, és praktikus megoldást jelent egy tipikus buszlimuzinos problémára, amikor a rendkívül vastag A oszlop túlságosan nagy helyet takar ki a vezető látószögéből. Az autó elejét mégsem ez a megoldás uralja, hanem a kompakt modellcsalád stílusában megformált orr: az első légbeömlők, az embléma kialakítása és nem utolsósorban a hatalmas, áttetsző burájú lámpatestek. Ez a dizájnirányzat arra a régi igazságra épül, hogy a markánsan letisztult formák a legszebbek; vessünk csak egy pillantást arra a vonalra, amelyik az első ködlámpától törés nélkül fut fel az autó tetejére, egészen a farig, és azonnal megértjük, miért is érezzük már első pillantásra olyan dinamikusnak ezt az autót.
Persze a külcsín akkor igazán értékes, ha az ott meghatározott stílus a kocsibelsőben is folytatódik. A C4 Picasso utasait a beltérben is azok a formai elemek veszik körül, amelyek már akkor megragadták fantáziájukat, amikor először rápillantottak az autóra. A vezetőtér kialakítása teljesen újszerű: nincs hagyományos középkonzol, így a tér elöl teljesen nyitott; az elektronikusan vezérelt kézi vagy az automata sebességváltó karja a kormány mögött kapott helyet. A kezelőszervek a rögzített középrészű kormánykeréken kaptak helyet, a légkondicionáló berendezés gombjait pedig a műszerfal két szélén helyezték el, hogy az utasok is közvetlenül hozzáférjenek. Mindennek haszna túlmutat az esztétikus látványon, hiszen a felszabaduló helyre négy nagyméretű, zárt rakodóhely kerülhetett.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.