Feltételezhetően a légiirányítók hibás utasítása miatt rossz kifutópályáról szállt fel az az amerikai repülőgép, amely ötven emberrel a fedélzetén lezuhant a Kentucky állambeli Lexington Blue Grass repülőtere melletti erdőben – derült ki az amerikai közlekedésbiztonsági hivatal jelentéséből. Miként megírtuk: a Comair légitársaság CRJ-100-as típusú utasszállító gépe negyvenhét utassal és három- tagú legénységgel indult útnak Atlantába, amikor helyi idő szerint vasárnap bekövetkezett a baleset: negyvenkilencen életüket vesztették, az egyetlen túlélő James Polehinke, a másodpilóta, aki tegnap válságos állapotban volt. A gép nem hullott darabjaira a földet érés után, de kigyulladt. Az elhunytak többségével a lángok végeztek – tudta meg a BBC.
A tűzoltók megtalálták a CRJ-100-as fekete dobozait, és Washingtonba küldték. A felvételek elemzéséből kiderülhet, hogy a gép miért a Blue Grass rövidebb, 1050 méter hosszú kifutópályáján startolt a kétszer hosszabb, 2100 méteres helyett. Egyelőre csak annyi biztos, hogy a rövidebb betoncsík kereskedelmi járatok kiszolgálására nem alkalmas. Szakértők szerint egy ilyen repülőnek legalább 1350 méter nekifutásra van szüksége ahhoz, hogy biztonságos felszállósebességet érjen el. Lexingtonban krízisközpontot állítottak fel, ahol megpróbálnak lelkisegélyt nyújtani az elhunytak hozzátartozóinak. A szerencsétlenül járt repülőt újonnan vásárolta a Comair 2001-ben, és a baleset előtti napon végezték el rajta az előírt karbantartást.

Kórházba került a népszerű zenekar frontembere