Európában elsőként Budapesten rendezi meg a hongkongi vállalatok bemutatását és a vállalatok közötti kapcsolatok fejlesztését szolgáló, nagyszabású kereskedelmi kiállítását a hongkongi kereskedelemfejlesztési tanács (HKTDC). A Style Hong Kong névre keresztelt rendezvényen, szeptember 11–13. között mintegy száz hongkongi társaság fog bemutatkozni a Budapest Kongresszusi Központban. A csoport legnagyobb részét az ajándék- és háztartásicikk-szektort képviselik, de bemutatkozik majd több informatikai és logisztikai szolgáltató társaság is.
A hongkongi cégek kifejezett célja, hogy főként Magyarországon keresztül bejussanak az ígéretes közép- és kelet-európai, illetve az uniós piacokra – jelentette ki Lore Buscher asszony, a HKTDC kelet-közép-európai regionális igazgatója. Tény, hogy tavaly a régióba irányuló hongkongi export mintegy 37 százaléka Magyarországra érkezett. A két ország közötti kereskedelem volumene 2005-ben 23 százalékkal, egymilliárd amerikai dollárra emelkedett. Ebből a hazánkba irányuló hongkongi export 993 millió dollárt tett ki, vagyis hazánk minimális jelenlétet tudhat magáénak Hongkongban. Spányik Péter, a Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési Kht. helyettes vezérigazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy a hongkongi importtermékek nagy része már jelenleg is az unióban talál végleges gazdára.

Ezért lesz minden MÁV-val közelekedőnek húsbavágó az, amit most a tiszások Brüsszelben művelnek - videó