Kaotikus taxihelyzet

Munkatársunktól
2006. 08. 21. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A taxivállalatok közötti kiéleződő érdekellentétek, és kígyózó sorok a Ferihegyi repülőtéren – ezek az állapotok jellemzik jelenleg a repülőtéri taxiszolgáltatást. A fővárosba tartó utasok egy hete vehetik igénybe a közvetlenül a repülőtér előtt parkoló Zóna Service Konzorcium járműveit, a szolgáltatóval a Budapest Airport (BA) Rt. kizárólagos szerződést kötött. Eszerint előre rögzített, maximált árakon vállalhat fuvart a szolgáltató, és jelenleg 150, egy éven belül pedig 200 járművel kell rendelkeznie. Félórás várakozásra eddig viszont csak nagyon kivételes alkalommal volt példa Ferihegyen. A BA vezetése ezt leginkább a csökkentett fuvardíjjal magyarázza. Mint azt Szollár Domokos, a BA Rt. szóvivője lapunknak elmondta, szerintük a Ferihegyre érkező utasok inkább vállalják a sorban állás kellemetlenségeit, ugyanis előnyösnek tartják a Zóna szolgáltatását. Elismerte ugyanakkor, hogy kevésnek bizonyul 150 jármű, ám – mint közölte – e héten péntektől 170 taxis dolgozik majd Ferihegyen, augusztus végétől pedig 220-ra emelkedik a Zóna által forgalomba állított járművek száma.
Ettől lényegesen eltérőbben értékeli a helyzetet a konkurencia. A főváros felé irányuló rendelések éppen azért emelkedtek meg, mert az utasok – főleg csúcsidőben – inkább hívnak telefonon taxit, semmint kivárják a Zóna éppen megüresedő járművét. Sipeki József, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara taxi szakmai kollégiumának vezetője és a 6x6 Taxi marketingvezetője lapunknak úgy nyilatkozott: erősen megkérdőjelezhető, hogy a Zóna képes-e teljesíteni a szerződésben foglaltakat, azaz rendelkezésre tud bocsátani egyszerre 150 járművet. Szerinte ugyanis 73–75 autónál többet nem tudnak közlekedtetni a ferihegyi forgalomban. Sipeki úgy véli, hogy legalább 200– 220 autóra lenne szükség a repülőtérnél. Veres János, a Zóna képviselője közölte: rendelkeznek a szerződésben foglalt 150 gépjárművel, és tízesével állítják forgalomba az új autókat. Elmondása szerint jelenleg több mint 300 egyéni vállalkozót és alkalmazottat foglalkoztatnak, s mint közölte, a versenytársak vádaskodását feleslegesnek tartja.
A tender óta egyébként a legnagyobb vita a fuvardíjakról alakult ki, ugyanis a pályázaton alulmaradó vállalatok képviselői szerint a Zóna mélyen a költségszint alatti ajánlatot adott. A ferihegyi állapotokra egyébként jellemző, hogy a korábbival ellentétben a taxisok nem nyújtanak egymásnak segítséget, amennyiben túlkereslet alakul ki a repülőtéren.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.