A taxivállalatok közötti kiéleződő érdekellentétek, és kígyózó sorok a Ferihegyi repülőtéren – ezek az állapotok jellemzik jelenleg a repülőtéri taxiszolgáltatást. A fővárosba tartó utasok egy hete vehetik igénybe a közvetlenül a repülőtér előtt parkoló Zóna Service Konzorcium járműveit, a szolgáltatóval a Budapest Airport (BA) Rt. kizárólagos szerződést kötött. Eszerint előre rögzített, maximált árakon vállalhat fuvart a szolgáltató, és jelenleg 150, egy éven belül pedig 200 járművel kell rendelkeznie. Félórás várakozásra eddig viszont csak nagyon kivételes alkalommal volt példa Ferihegyen. A BA vezetése ezt leginkább a csökkentett fuvardíjjal magyarázza. Mint azt Szollár Domokos, a BA Rt. szóvivője lapunknak elmondta, szerintük a Ferihegyre érkező utasok inkább vállalják a sorban állás kellemetlenségeit, ugyanis előnyösnek tartják a Zóna szolgáltatását. Elismerte ugyanakkor, hogy kevésnek bizonyul 150 jármű, ám – mint közölte – e héten péntektől 170 taxis dolgozik majd Ferihegyen, augusztus végétől pedig 220-ra emelkedik a Zóna által forgalomba állított járművek száma.
Ettől lényegesen eltérőbben értékeli a helyzetet a konkurencia. A főváros felé irányuló rendelések éppen azért emelkedtek meg, mert az utasok – főleg csúcsidőben – inkább hívnak telefonon taxit, semmint kivárják a Zóna éppen megüresedő járművét. Sipeki József, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara taxi szakmai kollégiumának vezetője és a 6x6 Taxi marketingvezetője lapunknak úgy nyilatkozott: erősen megkérdőjelezhető, hogy a Zóna képes-e teljesíteni a szerződésben foglaltakat, azaz rendelkezésre tud bocsátani egyszerre 150 járművet. Szerinte ugyanis 73–75 autónál többet nem tudnak közlekedtetni a ferihegyi forgalomban. Sipeki úgy véli, hogy legalább 200– 220 autóra lenne szükség a repülőtérnél. Veres János, a Zóna képviselője közölte: rendelkeznek a szerződésben foglalt 150 gépjárművel, és tízesével állítják forgalomba az új autókat. Elmondása szerint jelenleg több mint 300 egyéni vállalkozót és alkalmazottat foglalkoztatnak, s mint közölte, a versenytársak vádaskodását feleslegesnek tartja.
A tender óta egyébként a legnagyobb vita a fuvardíjakról alakult ki, ugyanis a pályázaton alulmaradó vállalatok képviselői szerint a Zóna mélyen a költségszint alatti ajánlatot adott. A ferihegyi állapotokra egyébként jellemző, hogy a korábbival ellentétben a taxisok nem nyújtanak egymásnak segítséget, amennyiben túlkereslet alakul ki a repülőtéren.

„Magyarországon a kristály öl, nem a fentanil” – szakértő az Origónak a szigorított drogtörvényről