Marad a profitterv az OTP-csoportnál

Az OTP Bank-csoport, miután az év második negyedévében 46,7 milliárd forintos adózott nyereséget produkált, ismét rekordot ért el. Ugyanakkor a csoport piaci részaránya a hazai szektoron belül a mérlegfőösszeg alapján minimálisan mérséklődött.

2006. 08. 14. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Jócskán, több mint 20 százalékkal magasabb az előző év hasonló időszakánál az OTP Bank-csoport 46,7 milliárd forintos konszolidált, adózott nyeresége. Az eredmény így 2,3 milliárd forinttal nagyobb lett az elemzők amúgy is magas várakozásánál – számolt be róla az Origo. Az első fél évben elért, konszolidált, adózott profit 92,9 milliárd forint lett: ez 21,6 százalékkal haladja meg a tavalyi első félévit, és 50,3 százaléka a 184,7 milliárd forintos éves profittervnek. Ugyanakkor az OTP-csoport piaci részaránya a magyarországi hitelintézeti rendszeren belül a mérlegfőösszeg alapján tovább mérséklődött, az egy évvel korábbi 23,8-ról 23,5 százalékra. – Az OTP Bank aktualizálta középtávú stratégiáját a megszorítócsomag tükrében, figyelembe véve azt is, hogy a közeljövőben a portfólióba kerülő akvizíciók hogyan hatnak a jövedelmezőségre – jelentette be Spéder Zoltán alelnök, vezérigazgató-helyettes az MTI tudósítása szerint. Spéder elmondta: a 2007-re eredetileg kitűzött 208 milliárd forintos eredményt a megszorítócsomag kilencmilliárd forinttal mérsékli, az új akvizíciók azonban 23 milliárd forinttal javítják, így az új adózott eredménycél 2007-re 222 milliárd forint.
Az OTP mégsem vásárol második bankot Ukrajnában – közölte tegnap Wolf László vezérigazgató-helyettes. Kifejtette: Bulgáriában, ahol az OTP-csoporté a piacvezető lakossági bank, új célpontot vizsgálnak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.