Sokszor a biztosításközvetítők tevékenységére vezethetők visz-sza a hibák. A jogszabály szerint a biztosítók 15 napon belül kötelesek elvégezni a kockázatelbírálást, ezután viszont a szerződés már nem módosítható. Előfordul azonban, hogy az ajánlatok e határidőre be sem futnak a cégekhez: egyes esetekben az átfutási idő több hónapot vesz igénybe. Az ügyfelektől érkező ajánlatok alapján a biztosítók készítik el a kötvényeket (vagyis egy cég űrlapjának a kitöltése is ajánlattevésnek minősül), ám sokszor ezek kiküldése is jelentős késéssel történik meg. Ez akkor különösen problémás, ha a kötvényen szereplő díj – általában az alkusz hibájából – eltér az eredeti feltételektől. A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete olyan eseteknek is a nyomára bukkant, ahol a biztosító az eltérésről nem értesítette az ügyfeleket, s ez csupán a kötvényből derülhetett ki.
Nem szabályos a szerződések megszüntetésének gyakorlata sem: a jogszabály szerint nem fizetés esetén erre 30 napon belül sort kell keríteni. Volt azonban, hogy a közvetítők a már beszedett díjakat sem továbbították e határidőre, igaz, a biztosítók sem kapkodják el a kötvények törlését. Sokszor a felszólító levél is csak a fizetési határidő után születik meg, vagyis a biztosító jogilag már nem létező szerződés díjának a befizetését kéri. Bár az ügyfelek vélhetőleg örülnek neki, jogszerűtlen az is, ha a biztosító 30 napon túli késedelmes fizetés esetén folyamatosnak tekinti a szerződést, megőrizvén annak bonusz–malusz besorolását.
Gondot okoz a kártörténet figyelemmel kísérése is, egyes biztosítók ugyanis nem követelik meg a hivatalos igazolások bemutatását, ezek – 90 napot meghaladó – hiánya esetében pedig nem minősítik a legalacsonyabb malusz osztályba az ügyfeleket, pedig ez kötelességük volna. Bőven hagy maga után kívánnivalót a kárrendezési folyamatok sebessége és a biztosítók nyilvántartása is: az év végi átszerződések feldolgozása sokszor tavaszig tart. Az adatok hatékonyabb kezelését és a Belügyminisztérium Központi Hivatalának való azonnali továbbítását hivatott elősegíteni a PSZÁF kezdeményezésére, a biztosítók, minisztériumok és szakmai szervezetek részvételével néhány hónapja megalakított munkacsoport is. A testület javasolja a kötelező felelősségbiztosításról szóló rendelet módosítását is, valamint egységes kártörténeti nyilvántartás létrehozását készíti elő.

Biciklist gázolt halálra egy autó szombat éjjel