Olmert vesztes stratégiája

György Zsombor
2006. 08. 15. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem véletlen, hogy sokan elégedetlenek Ehud Olmert kormányfővel, hiszen Izrael két legfőbb deklarált célja közül egyiket sem tudta teljesíteni – mondta lapunk megkeresésre Rostoványi Zsolt Közel-Kelet-szakértő, aki szerint éppen ezért a háború értelme is megkérdőjeleződött. A Corvinus Egyetem Társadalomtudományi Karának dékánja utalt rá, hogy Izrael a harcok kezdetén a Hezbollah meggyengítését és az elfogott katonák kiszabadítását tűzte zászlajára. Végül azonban a síita szervezet presztízse csak megnőtt a muzulmán világban, s a katonák is valószínűleg csak fogolycsere révén kerülhetnek vissza Izraelbe. Rostoványi Zsolt úgy vélte, bár a harcok végkimenetele döntetlen színezetű, az előbbiek miatt egy árnyalattal mégis inkább a kezdetben vesztesnek gondolt Hezbollah nevezhető a győztesnek. Látható az is, hogy rosszul mérték fel a síita szervezet erejét, felkészültségét, Ehud Olmert és Amir Perec védelmi miniszter stratégiája pedig nem bizonyult hatékonynak. Mint hozzátette, mindaz, amit korábban Izraelben a katonai erő szavatolta biztonságról gondoltak, most megingott. Az izraeli lakosság alapvetően nem a háború megindítását bírálja, hanem azt, ami utána következett, különös tekintettel Olmert határozatlanságára. A szakértő szerint a történtek éppen ezért a kormányfő politikai karrierjére is kihathatnak.
Emlékeztetett, hogy 1973-ban, a negyedik arab–izraeli háborút követően – amikor szintén mindkét fél győztesnek hirdette magát – Golda Meyr kormánya egy vizsgálóbizottság elmarasztalását követően távozott, s Olmert számára rossz előjel, hogy az ő felelősségét is mind többen felvetik.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.