Drámai következménye lett a szokásos nyári kamionstop közelmúltbeli felfüggesztéseinek: négyen meghaltak, és egy ember súlyosan megsérült július 22-én szombaton és 23-án vasárnap három olyan balesetben, amelyben kamionok is résztvevők voltak. Ezen a hétvégén és két héttel korábban Kóka János gazdasági miniszter felfüggesztette az évek óta hagyományos nyári kamionstopot, amely intézményt június 15-től augusztus 31-ig szombatokon és vasárnapokon az autós, kerékpáros kirándulásra induló családok és a gyalogosok védelme, illetve a forgalmas utak mentén élő lakosság nyugalma érdekében vezettek be.
A kamionstop felfüggesztését igen meglepően közlekedésbiztonsági és egészségvédelmi okokkal indokolta a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM), amit úgy magyaráztak meg: a melegben jobban igénybe veszi a kamionsofőröket a hét végi kényszerű várakozás. – Kóka János mérlegelte, hogy a kamionstop eredeti célja (a lakosság pihenésének elősegítése és az üdülőforgalom biztonságosabbá tétele) mellett mennyiben vehetők figyelembe közlekedésbiztonsági tényezők, gazdasági érdekek – mondta el kérdésünkre a GKM sajtóosztályának munkatársa. Hozzátette: a kamionstop feloldásával a kamion vezetője jobban be tudja osztani pihenőidejét.
A tilalom felfüggesztését a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete kérte a szaktárcától, az egyesület közleményben most is jelezte: a következő hetekben is szabad utat adnának a közúti teherszállításnak. A tárca azonban megváltoztatta eddigi álláspontját, s július legutolsó hétvégéjén, illetve a következőn újra érvényben marad a korlátozás. A sajtóosztályon azt állították: nem a balesetek, hanem az időjárás-előrejelzés miatt nem oldották fel a rendelkezést, igaz, végül most is ugyanolyan harminc fok fölötti kánikula volt, mint az előző hetekben.
Lányi András, az Élőlánc Magyarországért ökopárt elnökségének tagja szerint a kamionforgalom támogatása csapás a magyar utakra és a környezetre; sajnálatos, hogy nem sikerül az áruszállítást vasútra terelni. Kérdésünkre hozzátette, bár egy országban sem nyereséges a vasúti személyszállítás, a MÁV-ot talán meg lehetne óvni a csődtől, ha a vasúti teherszállítást támogatná az ország. Kajner Péter, az Élőlánc Magyarországért elnökségi tagja nemrég úgy nyilatkozott: „Aggodalommal figyeljük, hogy a kormány egyre inkább ellehetetleníti a környezetvédelmi intézmények működését. Ellenezzük, hogy rendre olyan közlekedési döntéseket hoznak, amelyek növelik a gépjárműforgalmat, a levegőszennyezést, és tovább károsítják a környezetünket.”
Miközben itthon többször is elérte az útlobbi a kamionstop feloldását, Romániában július 25-től, naponta tizenkettő és este hat óra között éppen a nagy hőségre hivatkozva vezettek be kamionstopot, mert a melegben – érveltek a román hatóságok – nagyobb a balesetveszély, és a kamionok tönkreteszik a felpuhult útburkolatot.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség