Üzembe állt a Zóna Service Konzorcium Rt., a ferihegyi taxistender győztese – jelentette be tegnap a reptér 1-es terminálján tartott sajtótájékoztatón Veres István, a társasági tagok képviselője. Mint mondta, 150 autóval kezdték meg egységes arculatú taxiszolgáltatásukat, és már tegnap tizenkét új járművet vetettek be, amelyeket negyedévente újabb autók követnek. A taxisofőrök közül eddig nyolcvanan kaptak formaruhát, a többi pedig fekete nadrágban és fehér ingben köteles fogadni az utasokat, akiket ugyancsak egyenruhába öltözött hostessek kísérnek az autókhoz a reptér kijáratánál felállított pultoktól. A standokhoz a terminálokból szintén a hölgyek útmutatásával lehet eljutni. Ugyanakkor zónákra osztották fel a fővárost, és ezekbe egységes, a korábbinál jóval olcsóbb tarifákkal juttatják el az utazókat. A belvárosba eddig 5600 forintba, míg tegnaptól 3500 forintba kerül a viteldíj, amelynek értékéről voucher segítségével is tájékoztatják a hostessek a taxiba szállókat. Veres szólt arról is, hogy sofőrjeik alapfokon ismerik valamelyik idegen nyelvet, és némelyeket közülük nyelvtanfolyamra fizetnek be.
Ismeretes: a Budapest Airport (BA) Zrt. májusban hirdette meg nyilvános, kétfordulós pályázatát a reptéri utasfelvételre, ami azonban a telefonon rendelt taxikat nem érinti. Az augusztus 8-án nyertesként kihirdetett konzorcium tagjai Zóna Service néven alapítottak részvénytársaságot, és a cégben 25 százalékot meghaladó tulajdona az Euro Taxi Bt.-nek (Veres István cégének), valamint az Airport Security Kft.-nek van. A többi részvényen az irodaszer-forgalmazással foglalkozó Office Service Concept Kft., az Utaxi Bt., a Petrányi-Autó Kft., a Next Autó Kft. és Szakál József egyéni vállalkozó osztozik. Utóbbi az ügyvezetője annak a Tourist Taxi nevű társaságnak, amely hétfő éjfélig az Airport Taxival közösen látta el a reptéri taxiszolgáltatást. A Zóna Service-zel a BA öt évre kötött kizárólagos szerződést, s így az Airport Taxi teljesen, míg a Tourist Taxi részben elesett a reptéri utasforgalom intézményes ellátásától. Veres Istvántól ugyanis megtudtuk, hogy az utóbbi társaságnál egyéni vállalkozóként alkalmazott taxisoknak csak a 35 százaléka felelt meg az elvárásoknak, ezek viszont tovább dolgozhatnak. A Zóna tagjainak képviselője lapunkkal közölte: felvette a kapcsolatot kormányzati szervekkel is, mert társaságuk számít az államigazgatásból elbocsátott gépjárművezetők munkájára.
Veres István újságírók előtt kijelentette, hogy a tenderen alulmaradt budapesti taxisok tegnap reggel megpróbálták lebénítani a Zóna Service forgalmát azzal, hogy 30-40 fiktív helyre hívták ki autóikat, és alkalmazottaikat meg is fenyegették. Az ugyancsak vesztes Airport Taxi dolgozói hasonló vádakat fogalmaztak meg lapunknak: „a Zóna emberei minket fenyegettek meg azzal, hogy bárhol megtalálnak”. Ennek oka az lehetett, hogy az airportosok tegnap órákig azt fényképezték a 2-es terminálon, hogy megsérti-e a BA Rt.-vel kötött szerződését a Zóna.
A Ferihegyi 2-es terminálnál egy órán keresztül hegyekben álltak a taxira várakozó utasok, pedig a kedd gyenge nap a fuvarozásban, mivel ilyenkor a legkevesebb a repülőjárat – nyilatkozta lapunknak Bognár Ferenc, az Airport Taxi ügyvezetője tegnapi tapasztalataikat összefoglalva. Hozzátette: azt sem hisszük, hogy megvan a 150 autó. Szerintünk csak 130, és ennek is a 60-70 százaléka idősebb öt évnél. Ugyanakkor ártábla nélkül, fehér rendszámmal fuvaroznak, és információs pultjaik is csak ideiglenesek. Mivel a régi autókat nem merik bevetni a Zónánál, így alakul ki a torlódás – fejtette ki Bognár Ferenc. Lengyel Sándor, a pályázaton ugyancsak alulmaradt 6X6 Taxi üzletágvezetője lapunknak elmondta: egy-egy hatmilliós autó árát a Zóna Sevice új, és jelentősen nyomott tarifáival tisztességesen lehetetlen lesz kigazdálkodni, s szerinte az új folyamat még több taxis tönkretételét okozza majd. Megjegyezte azt is, hogy naponta egy autó hat fuvarnál többet nem tud teljesíteni, majd kifogásolta, hogy nem egységes a Zóna-autók arculata sem.
Veres István 2008-tól várja, hogy nyereségesek lesznek a reptéri fuvarok. Addig havi 5 millió forintos veszteséggel számol. A hiányosságokra azt a magyarázatot adta, hogy a tender megnyerése óta kevés idejük volt mindenre felkészülni. A konzorcium másik tagja, Petrányi Zoltán, a társaságnak autókat szállító kft. tulajdonosa hozzáfűzte: a Zóna Service Rt. bejegyzés alatt áll, és így a bankok hiteleket sem tudnak folyósítani az új beszerzéseikhez.

Ismét együtt Kulcsár Edina és Csuti – nagy nap volt a mai