Hat pályázó jelentkezett, hogy meg akarja venni a Jukosztól a szlovák olajvezeték-rendszert üzemeltető Transpetrolban lévő részesedését. A hat érdeklődő között van a szlovák kormány is – közölte a gazdasági tárca.
A szlovák kormány mellett a Mol tulajdonában lévő Slovnaft, a lengyel PERN, a cseh Cepro, az orosz Rosznyeft pályázik az üzletrészre. Ugyanakkor a Gazprom közleményt adott ki a múlt héten, amely szerint megállapodás született arról, hogy 105 millió dollárért megveszi az üzletrészt. Az ügylethez azonban a Transpetrol 51 százalékát birtokló szlovák állam jóváhagyása is szükséges, Pozsonynak 2007 áprilisig van vétójoga. A Transpetrol részvényeinek 49 százalékát 2002-ben vásárolta meg az augusztus elseje óta csődeljárás alatt álló Jukosz. A pakett azonban nem az orosz Jukosz tulajdonában van, hanem holland leányvállalata, a Jukosz Finance kezében. Az üzleti tranzakció csak azt követően történhet meg, ha az orosz bíróság elrendelte a Jukosz feldarabolását. A Barátság kőolajvezeték szlovákiai szakaszán évente csaknem húszmillió tonna nyersolaj halad át. A teljes hosszában 5000 kilométeres vezetéket 1964-ben helyezték üzemben.
Elemzők szerint nem tűnik valószínűnek, hogy Szlovákia vissza tudná vásárolni a Barátság kőolajvezeték szlovák szakaszát is üzemeltető Transpetrol vállalat 49 százalékát az orosz Jukosz olajipari konszerntől.

Szörnyű motorosbaleset Pécsváradon; kiderült, ki hibázott